1

Onderwerp: vraagjes over taarten,,

hee hee,,

Omdat ik nog niet veel weet,, en niet echt wat kon vinden op het forum,, is hier mijn vraag:

Ik wil een taart maken voor mijn zus met cavia's.. of een taart met een cavia er op (gewoon plat ) maar wat kan ik gebruiken? wij zijn allen niet fan van zoete spullen dus marsepein en fondant vinden we niet lekker.. maar wat kunnen we dan gebruiken? ik hoop dat jullie tips voor me hebben over hoe ik het zou kunnen maken en welke benodigheden ik nodig zou (kunnen) hebben,, Ik hoop op reacties, en als deze vraag al ergens staat sorry hiervoor.

Groetjes Silke..

2

Re: vraagjes over taarten,,

0316Meisjj schreef:

hee hee,,

Omdat ik nog niet veel weet,, en niet echt wat kon vinden op het forum,, is hier mijn vraag:

Ik wil een taart maken voor mijn zus met cavia's.. of een taart met een cavia er op (gewoon plat ) maar wat kan ik gebruiken? wij zijn allen niet fan van zoete spullen dus marsepein en fondant vinden we niet lekker.. maar wat kunnen we dan gebruiken? ik hoop dat jullie tips voor me hebben over hoe ik het zou kunnen maken en welke benodigheden ik nodig zou (kunnen) hebben,, Ik hoop op reacties, en als deze vraag al ergens staat sorry hiervoor.

Groetjes Silke..

Da's een lastige.. ik weet zelf ook nog niet zoveel, maar je kan proberen het erop te verven of te tekenen? Zie ik ook heel veel van op het forum... het enige probleem is dan... dan doen ze meestal op fondant/marsepein......

Nouja, veel succes ieder geval!

3

Okeoke.. zal even kijken hoe of wat.. maar is er nog iets anders dat je kunt gebruiken i.p.v marsepein of fondant?

4

Tja............hele lastige, taart is nu eenmaal taart en taart is zoet........of je nu marsepein of fondant gebruikt of ganache of nog iets anders.

Misschien kan je door te vullen met frisse smaken (citroenachtig) de taart minder zoet laten zijn.............en de laag fondant/marsepein die eromheen zit hoef je toch niet op te eten? Ik laat die zelf ook liggen.........

Wel grappig dat je taarten wil gaan maken maar niet van zoetigheid houdt...........

5 Laatst bewerkt door MirandaB (23-07-2011 22:02)

Zou je niet een taart kunnen maken met een vulling die jullie allemaal lekker vinden en de taart dan overgieten met ganache? Dat is slagroom (verhit) met chocolade. Je zou hiervoor pure chocolade kunnen nemen.
Je zou dan de cavia van fondant/marsepein met tylose kunnen boetseren. Gewoon het voor het effect op de taart, je eet de cavia niet op. Ik zou nl. niet weten hoe je de cavia anders moest maken. Misschien ook van chocolade, maar dan moet daar net een mal voor zijn. Succes! :)

6

ik houd wel van taarten enzo,, daar niet van.. slagroomtaart is opzicht ook zoet.. maar mn ma vind dat fondant enz niet te pruimen.. maar idd.. denk dat ik gewoon die cavia van marsepein doe,, en dan idd iets van citroen vulling ofzo.. lijkt me wel iets.. Kun je dan ook de taart nog 'bekleden' met iets.. wat niet van marsepein of fondant is?:P met chocolade smaak of iets..

Bedankt voor de reacties:)

7

Ganache dus! Dat is gesmolten chocolade met vloeibare slagroom gemengd en dat giet je over de kale taart en dat stijft dan op.

8

0316Meisjj schreef:

ik houd wel van taarten enzo,, daar niet van.. slagroomtaart is opzicht ook zoet.. maar mn ma vind dat fondant enz niet te pruimen.. maar idd.. denk dat ik gewoon die cavia van marsepein doe,, en dan idd iets van citroen vulling ofzo.. lijkt me wel iets.. Kun je dan ook de taart nog 'bekleden' met iets.. wat niet van marsepein of fondant is?:P met chocolade smaak of iets..

Bedankt voor de reacties:)

Had in mijn berichtje iets over ganache gezet. Daar kun je je taart mee overgieten. Is chocolade (met slagroom). ;)

9

hihi oke.. bedankt! iemand nog tips ofzo??:$ als ik binnenkort de foto van mijn 1e cake..(uit de winkel xD) bekleed als brandweerauto kan vinden.. zal ik m wel op t forum zetten.. kunnen jullie oordelen als je wilt natuurlijk:)

10

Of bekleden met chocolade leather. geloof dat het recept linksboven bij recepten staat.

11

Hmm.. nog een vraagje:$ maar.. wat is een lekkere frisse vulling bij chocolade Ganache ??  en,, zou je i.p.v chocola ook vanille o.i.d kunnen doen?

12 Laatst bewerkt door Karin09 (29-07-2011 12:27)

Ik heb gisteren een taart gemaakt met chocoganache en aardbeiencreme en capuccinocreme............wacht nog op de reacties (werk van mijn vriend) dan zal ik het hier neerzetten.

In het algemeen is chocola met aardbeien een supercombi.