401

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik kijk hier regelmatig (Dank!!) en heb nu zelf iets bedacht  :)

1 laagje vlierbessenjam en 1 laagje vlierbessen-slagroomvulling

402

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

deze beginneling wil graag weten wat bbr is....
bedankt alvast!

Life is what happens to you, will you'r busy making other plans...

403

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

bbr = banketbakkersroom  ;)

404

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Kan niet kiezen!!!!

Je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je niet gedaan hebt...

405

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

en de lijst is weer bijgewerkt! :9

406

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik ga de vraag toch maar stellen, ook al zit ik lag na te denken of het misschien een domme vraag is..

Ik ga twee taarten maken, met allebei twee andere vullingen.. Nu wil ik;
Taart 1: 1e laag chocolade botercreme en 2e laag banaanbavarois met plakjes banaan
Taart 2: Aardbeienkwarktaartpudding en 2e laag aardbeienvlaaivulling

Maar nu vraag ik mij af of ik die banaanbavarois zo kan kopen of dat ik die zelf moet maken? En daarnaast of ik die zo op de taart aan kan brengen of eerst een dijkje moet spuiten? Hetzelfde geldt voor de aardbeienkwarktaartpudding (mona? )en de aardbeienvlaaivulling.. Beiden kan ik kant en klaar kopen, maar moet ik een dijkje spuiten of is dit niet nodig? En wat voor pasta kan ik het beste door de botercreme doen om de chocolade botercreme te krijgen? De vorige keer gebruikte ik hazelnoot, maar wil nu graag een wat vollere smaak..

Graag hoor ik als jullie tips hebben.. Alle tips zijn welkom..

Alvast bedankt!

407

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ook ik ben op zoek naar een vulling.  :D

De taart wordt voor iemand die van fruit (het liefst lychees) houdt en van witte chocolade.
Heeft iemand een idee  :rolleyes:

408

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Deze zag ik ook nog niet staan (volgens mij)
2 laag aardbeimousse
1 laag melkchoco ganache
en afsmeren met witte choco ganache

my favorite cake is.... delicious!

409

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoi!

Ik ben op zoek naar een combi met citroenbavarois! Liever niet met lemon curd want hier ben ik niet zo'n fan van:)

Lekkere ideetjes, dan hoor ik t graag!!

410

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

lijntje22 schreef:

Hoi!

Ik ben op zoek naar een combi met citroenbavarois! Liever niet met lemon curd want hier ben ik niet zo'n fan van:)

Lekkere ideetjes, dan hoor ik t graag!!

met frambozenmousse en verse framboze! :P

411

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Thanx serina! klinkt idd ook wel erg lekker :Y

412

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo,

Volgens mij staat deze nog niet in de lijst...

Laagje mascarpone met witte chocolade en aardbeien ( staat in de recepten vullen lijst)
En laagje met klein laagje van hierboven met verse aarbeien...
Is erg lekker en deze combineer ik in gewoon vanille biscuit.

En in chocolade biscuit doe ik:

Laagje ( ook uit receptenlijst) bonbon bloc puur en dan laagje slagroom met oreocookies... Erg lekker....

Groetjes piroska

Ik praat zelfs "taart"......!!!

413

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Mijn lievelingsvulling, mss staat hij er al maar dan heb ik er over gekeken :D

Vulling: Vanilla Cream Frosting
Afsmeren met Chocolade ganache.
Heerlijke combinatie

414

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Laagje slagroom/mascarpone vulling met daar blauwe bessen van hak ingedrukt, laagje witte chocolade ganache

415

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Speculaasvulling (slagroom en veel speculaasjes) en een laag met mango/abrikoos mousse of abrikozenjam

416

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Oh, die speculaasvulling lijkt me heerlijk. Mix je dan gewoon geklopte slagroom met speculaas kruimels??

417

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Idd, slagroom en speculaas kruimels mixen tot een (stevige) mousse. Deze vulling is vooral nu zo lekker. Mmm! :)

418

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Dus dan klop je de slagroom en de kruimels gelijktijdig tot een mousse of begrijp ik het niet goed?

419

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

De speculaas verkruimel ik tot kleine stukjes (niet te grote stukjes!) en dan doe ik de slagroom erbij, mixen tot het een goede mousse wordt. Er mogen overigens best wel wat stukjes speculaas in de mousse zitten.

420

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Zou je dat ook met pepernoten kunnen doen??

421

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Tuurlijk, pepernoten kan heel goed. Is overigens ook erg lekker. Heb daar onlangs ook een taartje meegemaakt.

422

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb de speculaasjes door de botercrème (funcakes) gedaan, steeds wat erbij tot hij goed was.
Heeeerlijk!

Groetjes, Monica

423

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb trouwens een tijdje terug alle combi's in een excel bestandje gezet, zodat ik het op alfabet kan sorteren. Superhandig, zo vind je veel sneller een combi als je 1 vulling al hebt bedacht!

Iemand interesse? Dan kijk ik of ik het hier kan plaatsen. De meest recente staan er trouwens nog niet bij maar het lijstje is al aardig lang.

Groetjes, Monica

424

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

mookje schreef:

Ik heb trouwens een tijdje terug alle combi's in een excel bestandje gezet, zodat ik het op alfabet kan sorteren. Superhandig, zo vind je veel sneller een combi als je 1 vulling al hebt bedacht!

Iemand interesse? Dan kijk ik of ik het hier kan plaatsen. De meest recente staan er trouwens nog niet bij maar het lijstje is al aardig lang.

Ja hoera! Ik zou 'm graag ontvangen of downloaden... :Y

Life is what you bake it.

425

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Taartenmarie schreef:
mookje schreef:

Ik heb trouwens een tijdje terug alle combi's in een excel bestandje gezet, zodat ik het op alfabet kan sorteren. Superhandig, zo vind je veel sneller een combi als je 1 vulling al hebt bedacht!

Iemand interesse? Dan kijk ik of ik het hier kan plaatsen. De meest recente staan er trouwens nog niet bij maar het lijstje is al aardig lang.

Ja hoera! Ik zou 'm graag ontvangen of downloaden... :Y

Ook interesse! ;)