376

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat past er goed bij een vulling van Oreo????
ik wil het niet te choladerig maken zeg maar

377

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

hoi ,

ik doe ook altijd het liefst 2 lagen.

onderste laag altijd banketbakkersroom, evt met vers fruit naar keuze ertussen, fruit wat past bj wat je op de bovenste laag doet.. als je aardbeien doet dan saroma aardbei bovenop.. bijv..

je kunt ook chocolaatjes (kleine dunne) op het room strooien of stukjes banaan..
en dan op de bovenste laag toblerone mouse maken of bon bon bloc mouse..

is echt de moeite waard om te maken, zo lekker  :Y ..

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hai Anuschka,

Wat een heerlijke vullingcombinatie, zeker die tweede. De optie van bbr met vers fruit er op kende ik ook nog niet, maar klinkt heel lekker! Maak je de bbr dan met melk of met water?

Even een (misschien dom) vraagje, maar als jij het hebt over de Saroma, maak je het pakje saroma dan echt zoals het hoort zeg maar en smeer je dat als laag er tussen?

Bedankt voor je reactie alvast!

Groetjes,
Carolien
www.carostaartatelier.nl

Van taarten maken word je blij!

379

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Volgens mij staan deze er ook nog niet tussen, die heb ik gebruikt in bruidstaarten:

- proseccocreme met verse aardbeien (van de mix, water vervangen door Prosecco)
- tiramissuvulling/bavarois met bayleyscreme
- chocoladebiscuit met chocomousse met stukjes hazelnoot en een laag fudgeroom
- aardbeienmousse, verse aardbeien en zwitserse room

380

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoi,

Ik ga dit weekend mijn 3e taart maken.
De andere keren had ik als vulling slagroom met frambozen.
Maar deze keer wil ik wat anders.

Ik zat te denken aan bonbonblokvulling en een laagje kersenvulling.
Moet je nog rekening houden dat je de cake eerst insmeert ivm met vocht wat van de kersen komt?

Is deze combi lekker samen? Zouden jullie dan een chocoladecake gebruiken of een gewone?

Hopelijk kan iemand me helpen

381

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

volgends mij moet de begin post wat opgeschoond worden want ik wist af en toe niet waar een combi begon of eindigde  :lol:

daarom vraag ik het maar...
ik wil voor mijn oma een abrikozenjam gebruiken maar vroeg me af of bitterkoekjesaroma in botercreme lekker daarbij zou smaken  wat denken jullie?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

382

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

ik krijg net een bestelling met het verzoek voor 1 laag bokkepootjes bc/room oid met 1 laag aarbeien mouse/bc/room oid.
ik heb beide nog nooit gemaakt dus weet al helemaal niet of ze lekker zijn samen.... heeft een van jullie deze combi eens gedaan. ik zie nl steeds alleen bokkepootjes gecombineerd met kers voorbij komen....

383

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Bokkepootjes vulling is goed te doen. Goed fijn hakken en slagroom er door heen. Even in de koeling zetten en smeren op je taart. Daar zit chocie in en dat is wel goed te doen met aarbeienvulling. Ikzelf zou dan eerder een chocie vulling erbij doen, maar het kan zeker.

Succes!

384 Laatst bewerkt door vanessa1982 (12-08-2011 22:18)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

@Ptera;Ik heb onlangs een topic geopend i.v.m. bokkepootjes. De meeste reageerde deze fijnmaken en vermengen in bc-mix met als advies (vier)vruchtenjam erbij. Aardbeien is dus goed te doen.

In mijn geval wilden ze alleen bokkepootjescreme. En de ontvangers vonden het erg lekker. (Hetgeen wat over was vond mijn man ook erg lekker op een cupcakes, vulling is hier dus goedgekeurd ;) )

385

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

bedankt voor de snelle reacties!! ik ga morgen eens kijken wat het prijskaartje dan wordt. bedankt!!!  :thumb:

386

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

ik had met de pasen bokkepootjesroom met advokaat gemaakt heerlijk
alleen niet voor kinderen

abrikozen met bitterkoekjes is zeker lekker je kan ook amaretto gebruiken of stukjes bitterkoekjes

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

387

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik had laatst de lagen met Kersenbavarois en Daimmousse gecombineerd. Dit was heel erg lekker! Het chocolade paste erg goed bij de kersen en hij was niet te zoet!
Afgestreken met botercreme omdat ganache te zwaar zou zijn geworden.

Aanradertje dus!

Verder citroen kwark vulling met diepvriesfruit van de AH op de ene laag en een smaak jam op de andere.

388

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik moet n  lagen taart maken. Maar geen slagroom als vulling. Verder was fruit en bbr geen probleem. De ene taart zal waarschijnlijk aardb.bavarois met vlaaivulling worden. De andere weet ik nog niet zeker.
En wat de meeste ook lekker vinden is bbr met banaan met slagroom of perzik in combinatie met jam en slagroom. Heeft iemand n idee om dat met n andere vulling te combineren ipv slagroom???

389

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hayabusa31 schreef:

Ik moet n  lagen taart maken. Maar geen slagroom als vulling. Verder was fruit en bbr geen probleem. De ene taart zal waarschijnlijk aardb.bavarois met vlaaivulling worden. De andere weet ik nog niet zeker.
En wat de meeste ook lekker vinden is bbr met banaan met slagroom of perzik in combinatie met jam en slagroom. Heeft iemand n idee om dat met n andere vulling te combineren ipv slagroom???

Mascarpone?? Lijkt mij wel lekker.

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

390

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik wil mijn taart gaan vullen.
Aardbeienkwarktaartpudding van mona + aarbeienvlaaivulling.
kan ik nu ook stukjes aardbeien op de kwarktaartpudding doen .
En zijn deze smaken niet te zoet

Groetjes joke

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

joke46 schreef:

Ik wil mijn taart gaan vullen.
Aardbeienkwarktaartpudding van mona + aarbeienvlaaivulling.
kan ik nu ook stukjes aardbeien op de kwarktaartpudding doen .
En zijn deze smaken niet te zoet

Hai Joke,

Ik combineer dat Mona toetje altijd met een laag slagroom, klopfix en aardbeienjam en het is mijn meest verkochte vulling. Iedereen vindt dat heerlijk! Ik doe er dan geen verse aardbeien meer tussen.

Succes!

Groetjes, Carolien

Van taarten maken word je blij!

392

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb bananenbavarois (ips aardb.bav.)met n laagje bbr en stukjes banaan. Lekker...toch?
En de andere word aardbeienvlaaivulling en mona toetje. Weet niet of ze mascarpone lusten

393

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

of zou choc. mousse lekker zijn met aardbeienvlaaivulling?

394

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Choc mousse met aardbeienmousse heb ik laatst in een taartje gemaak, erg lekker.

395

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Aardbeienmousse uit de supermarkt of zelf gemaakt? Choc mousse haal ik uit de supermarkt.

396

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik wil binnenkort een taartje maken met 2 verschillende vullingen. 1laag word dan bosvruchtenbavarois, maar wat smaakt daar lekker bij???
Ik denk dat ik de taart afsmeer met melkchocoladegenache

397

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Een combinatie van een laagje botercreme met Lemon Curd en een laagje botercreme met witte chocolade ... heeft iemand daar ervaring mee?

En die botercreme met oreokoekjes. Hoe verkruimelen jullie die koekjes? Gewoon met de hand? Ik heb het namelijk laatst gedaan voor de proef en het blijven dan zo van die korreltjes.

Achteraf dacht ik dat het misschien smeuiger wordt als het zich met die botercreme vermengd, dus dat het de volgende dag misschien wel lekkerder en minder korrelig zou zijn geweest.
Weet iemand daar iets meer over te zeggen?

398

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo Dames,

Ik heb gisteren een koffie botercreme gemaakt, heel erg lekker!! Maar wat zou ik als 2de vullinglaag kunnen gebruiken? Zie vaak caramel terugkomen, maar dat lijkt mij weer zo zwaar worden..
Zijn er misschien andere ideen die al zijn geprobeerd?

399

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

De vulling was choc. mousse en bananenbavarois met plakjes banaan. De andere was bbr met aardbeienvlaaivulling.
Was superlekker heb ik gehoord  :9

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat een ontzettend leuk en handig topic! Al veel nieuwe lekkere mogelijkheden ontdekt.

Tot nu toe ben ik nog niet veel verder gekomen dan de standaard aarbeienvulling en jam asls vulling.

Heeft iemand ervaring met het maken van een lekkere kiwivulling?