301

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo lieve medebaksters!

Ik ga bezig met mijn eerste dikkebuikentaart en heb voor het eerst dulce de leche gemaakt. Nu wil ik weten wat daar het lekkerst bij is als vulling. Heb al ff op de combi gekeken maar zag niet veel met dulce de leche.
Wie heeft er tips?

Groetjes.
Nicole

Groetjes,
Nicole :)

302

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

hallo,

ik wil de vulling met safari botercreme en mango stukjes graag proberen. ik neem aan gewone mengsel pakken van botercreme alleen ipv water safari erbij? en die stukjes mango er gewoon bovenop? alleen als ik nou 2 laagjes wil vullen wat kan ik erbij doen of gewoon 2x dit?

groetjes mandy

303

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

hijs weer bijgewerkt! :D

304

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

iemand enig idee wat lekker is als vulling in de stroopwafel cakemix?

Pluk de dag !!!

305

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo,

ik ga voor het eerst een fondant taart maken en ik heb er erg veel zin in(ik droom er zelfs van :D
Ik heb wel een vraag ik wil de taart gaan vullen met ananas vlaaivulling (1 of 2 lagen) nu vraag ik me af of dit wel genoeg is?of moet ik het vullen met iets anders?Is banketbakkersroom een goede match?
ik hoop dat iemand me kan helpen

Groetjes
Sonia  een beginner die er erg veel zin in heeft!! :Y

306

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

meiden ik moet een taart maken voor morgen met aardbei en citroen....maar er moet een 3e laag in...

iemand ideeen?

champagne misschien???

307

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

mariekeger schreef:

Ik heb de verschillende vullingen gelezen hier, maar ik ga volgende maand een taart voor me nichtje maken die dan 1 word, maar wat kan ik dan het beste gebruiken dat word de eerste keer dat ze taart eet.

Ik ben benieuwd wat jullie denken!

Ik zefl heb tot nu toe steeds gewerkt met jam, botercrem


Danoontje en vers fruit! dat gaat hier in haar 1e verjaardag taartje!

308 Laatst bewerkt door mariekeger (15-07-2010 11:33)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

dank je wel, dat is ook wel een goed idee ja.
Ik zal het onthouden voor als ik weer een taart voor een kind moet maken.

309

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Even een vraagje voor mijn dochters 2e verjaardag wil ik een stapeltaart maken
en de vraag is

kan lemoncurd samen met oreovulling  :think:
of 1 taart met lemoncurd en citroenkwark
en 1 taart met oreovulling en?? iets fris tegen over

alvast bedankt

Groetjes Bianca.

310

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

even een vraagje?
Ik wilde graag een fraamboze /chocolade vulling in een taart gebruiken kan dit ?
Ik lust zelf namelijk zelf geen framboze dus weet ook niet of dit een goede  combinatie is . :rolleyes:

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

311

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

dat is denk ik lekker nikita ik ga hem ook maken voor zondag
wordt dus gewoon slagroom met pure chocola
en frambozenvulling

Groetjes Bianca.

312

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Lemoncurd samen met citroenkwarktaartvulling van Mona(geloof dat hij zo heet) is dat lekker of is er een lekkerdere combi met die citroenkwarktaartvulling?

If life gives you lemons, make lemonade!

313

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

XEsterX schreef:

Lemoncurd samen met citroenkwarktaartvulling van Mona(geloof dat hij zo heet) is dat lekker of is er een lekkerdere combi met die citroenkwarktaartvulling?

Ik heb toevallig vorige week zo'n taart gemaakt, en ze vonden hem super lekker, lekker fris, en voor herhaling vatbaar was de reactie terug..

Groetjes Jeannette

314

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

ok dan ga ik het eens proberen.
Eerst het recept zoeken van de lemoncurd,hoe lang kan je zoiets bewaren en is het recept voor 1 laag of meerdere?
Dat je bv 1keer wat meer maakt en het bewaard,eventueel invriezen?

If life gives you lemons, make lemonade!

315

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik wil een vrij simpele vulling voor zondag. Diegene wil een smaak die voor vele toegankelijk is, liefst met vruchtjes.

Is het een idee om een laag aardbeienkwark/pudding te doen met verse aardbeien en daaronder een laagje banketbakkersroom met (uitgelekte) blikmadarijntjes.. of is dat alsnog te vochtig?

Heeft iemand nog ideeen? het wordt namelijk mijn 7e taart(dus nog niet zo ervaren).

Groetjes!

316

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoi!
Afgelopen weekend heb ik nog een lekkere combi gevonden:

MASCARPONE MET GEMALEN PISTACHENOOTJES EN EEN LAAGJE LEMON CURD mmmmmmmmmmmmmmmmm!

Groetjes!

Happy Cake Day!

317

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

evelotte schreef:

Hoi!
Afgelopen weekend heb ik nog een lekkere combi gevonden:

MASCARPONE MET GEMALEN PISTACHENOOTJES EN EEN LAAGJE LEMON CURD mmmmmmmmmmmmmmmmm!

Groetjes!


Hmmm.....smaakt vast lekkerder dan dat het klinkt.... hahaha  :think:

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

318

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Mijn combinatie bananenmousse en witte-chocolade-yoghurt vulling is ook erg lekker!

319

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Zie zoveel dingen hier, waarvan ik nooit dacht dat het in een taart kon. Ga nu wat met chocola uit de lijst kiezen..

1 vraag, moet volgende week een taart maken voor mijn zusje. Die wil iets met aardbeienjam en gele room, wordt dat niet heel zoet? Heeft iemand hier tips over?

320

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

leuk topic
helemaal voor mij als nieuwkomer
genoeg ideeen om uit te voeren
bedankt allemaal

groetjes Joyce

321

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Heel interessant topic :)

Heb vorige keer enkel chocomousse in m'n taart gedaan en ga volgende week een taart maken met meerdere lagen. Zat te denken aan botercreme met stukjes speculoos in. Wat zou daar lekker bij zijn? (En zou ik gewone bc gebruiken of er ook wat speculoospasta onder mengen?)

Had al gekeken op de lijst maar niet iedereen is hier dol op pepernoten dus die is niet zo'n goed idee.  :P

322

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

sayake schreef:

Heel interessant topic :)

Heb vorige keer enkel chocomousse in m'n taart gedaan en ga volgende week een taart maken met meerdere lagen. Zat te denken aan botercreme met stukjes speculoos in. Wat zou daar lekker bij zijn? (En zou ik gewone bc gebruiken of er ook wat speculoospasta onder mengen?)

Had al gekeken op de lijst maar niet iedereen is hier dol op pepernoten dus die is niet zo'n goed idee.  :P

Ik heb nog een recept voor een Sinterklaastaart en daar wordt sinasappelmarmelade of abrikozenjam gebruikt, dus eerst de marmelade of jam, dan de speculaas botercreme.
En om de taart te versieren pepernoten en partjes mandarijn.
Dus wel een lekker combi, speculaas en sinasappel/mandarijn.

323

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat een handige lijst! Kan ik als beginner goed gebruiken.  :thumb:

324

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

AnjaS schreef:

Ik heb nog een recept voor een Sinterklaastaart en daar wordt sinasappelmarmelade of abrikozenjam gebruikt, dus eerst de marmelade of jam, dan de speculaas botercreme.
En om de taart te versieren pepernoten en partjes mandarijn.
Dus wel een lekker combi, speculaas en sinasappel/mandarijn.

Daar waren ze ook niet echt voor te vinden :P
Het is uiteindelijk speculoosbotercreme met stukjes speculoos en witte chocolade mousse geworden :)
(Viel erg in de smaak hier :P)

Eergisteren nog eentje gemaakt met Bouchée(bonbonbloc)vulling en chocolade botercreme. Ook heel lekker :P

325

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

mariannemfa schreef:

ook errug lekker:

1e laag: laagje botercreme met frambozen saroma + laagje witte choc. pasta
2e laag: frambozen pudding van mona

mjammie!!!

Ik weet het is al een oud bericht maar voor mij op dit moment heel update omdat ik je vulling wil gaan uitproberen.

Ik heb pas 2 taarten gemaakt dus ben nog niet zo bedreven.

Mijn vraag is;

De eerste laag; meng je alleen het poeder van de frambozen saroma door de botercreme heen of maak je gewoon op de normale manier de saroma aan en smeer je dat op de botercrem of spatel je die erdoorheen of zo?

Hoop dat je ondanks dat je bericht al een tijd geleden was mij wilt helpen.

Alvast Thanks!

Groetjes, Wendy