276

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hijs weer bijgewerkt! :Y

277

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik wil de mergpijpjes vulling maken wat denken jullie dat daar lekker bij is

mmmmm taart

278

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Linda-S schreef:

Ik heb een vraag gekregen voor botercreme met bastognekruimels, weet iemand daar nog een lekkere 2e laag bij???


hallo allemaal.
Ik ben ook een beginneling en heb voor m'n eerste taart botercreme met bastognekruimels gemaakt; hieronder had ik eerst het baksel besprenkeld met amaretto, daarna een dun laagje 4vruchten jam en dus vervolgend de creme gedaan. Was een goed succes!

(bij de 2e taart had ik ook het water vervangen door amaretto: dit is best een sterke smaak, dus je moet er wel van houden!)

Misschien een leuke tip?!

279

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo Allemaal,

Ik kom net kijken bij deze leuke hobby. Al een aantal taarten gemaakt.
Ik wil voor volgende week met pasen een taart maken met citroen bavoires is slagroom hierbij een lekkere combi? En waar dek ik de taart dan mee af, gewoon botercreme?

Er staan een hoop suggestie's op de site hoor! Maar ben wel benieuwd naar ervaringen!  :9

Groetjes Karin

280

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoi allemaal,

Ik ben zelf een beginnend bakster (vulling van slagroom en jam en vruchten, was wel errug lekker hoor) en durf nog niet goed te combineren, :o  maar ik heb hier zoveel variaties en combinaties zien staan dat er eigenlijk niets fout kan gaan!
Ik heb er zin in en als er nog meer suggesties zijn.... :9

Groetjes Claudia

281

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

We gaan het ook eens allemaal proberen!!

282 Laatst bewerkt door bosbes (12-04-2010 22:02)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb gisteren voor het eerst biscuittaarten gebakken en gevuld, het waren oefentaartjes voor de bruidstaart die ik ga maken voor de trouwerij van dochter en schoonzoon.

De biscuits zijn alledrie goed gelukt, mede dankzij de vele tips in de forums.Ik heb ze gevuld met 2 lagen vulling .De één met poederkoffie in heel weinig water opgelost gemengd met slagroom en 4 vruchtenjam met wat banketbakkersroom  de ander met zelfgemaakte lemoncurd en romige banketbakkersroom.
Vooral de eerste viel erg in de smaak.
Heb ze afgesmeerd met slagroom en gedecoreerd met fruit en chocolade.
De fondantlaag is de volgende keer aan de beurt, die moet ik eerst nog bestellen.

Willy

283

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

TaartJo schreef:

Ik weet niet of hij er al bij staat:
kokoscreme + stukjes (verse) ananas + laagje ananasjam
eventueel gedecoreerd met een laag verkruimelde nizzakoekjes wat prima lijkt op zand en dus perfect past bij een zomers taartje
en ideaal is voor de mensen die niet echt gek zijn op hele lappen marsepein (zoals ik)
decoratie erop wel van marsepein (schelpen, vissen, etc)

hoi hoi, net nieuw op het forum en ik lees al gelijk MIJN vulling
maar heb een vraagje hoe maak je de kokoscreme.
wil is wat anders dan bbr met vruchtjes en laagje jam..
en dit is helemaal mijn ding haha :9  :P . :thumb:
groetjes kelly

284

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoi allemaal,

ik wil morgen een taart gaan vullen met bon bon bloc vulling (praline) maar ik kan niet echt iets vinden wat je ermee kan combineren.
hebben jullie suggesties???

Wie bij iedereen in de smaak wil vallen....
Moet banketbakker worden.

285

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik zie hier alleen maar (heel) zoete vullingen staan, heeft iemand suggesties voor minder zoete variaties?

Groetjes van Bianca

286

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Bitterkoekjes
Kersen
Advocaat
Lemon Curd
Hele pure chocolademousse [beetje bitter]

Je kan er tussen stoppen wat je zelf lekker lijkt. Je kan het zo gek niet bedenken. Dus, wat vind jij lekker? ;)

287

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Nou ja, ik vind de vanillecreme van de door mij gevolgde workshop nogal heavy in combinatie met de bekleding en zo  ;)  ik ga Dorienelianes lijst eens goed bestuderen, moet toch wat tussen zitten he ;)

Groetjes van Bianca

288

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat een briljante topic.... Helaas heb ik niks toe te voegen...ben nog niet zo heel erg lang bezig. Maar daarom ben ik erg blij met al deze ideeen! Ga er zeker een heleboel uitproberen!  :Y

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

289 Laatst bewerkt door francisdejager (03-05-2010 09:09)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hee,

wat een heerlijke dingen staan er allemaal tussen.
ik ga over 2 weken weer een taart maken, dus was opzoek naar een lekkere vulling.
ik zie hier staan dat de mona toetjes ertussen kunnen? lekt dit niet heel erg door??
Ik  zit heel erg te twijfelen welke vulling ik erin ga doen, bonbonblock lijkt me een groot succes maar baileys ook en waarmee kan ik dit dan goed combineren??

Dan had ik nog een vraag, wat is dulce de leche??
En wat is het recept van Crispy chocola??

ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet het echt niet meer met al dat lekkers!

groetjes Francis

290

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

mona toetje gaat prima hoor!! ik spuit wel altijd een dijkje van botercreme

dulche de leche is ingekookte gecondenseerde melk, staat hier wel een recept/werkwijze op het forum

crispy chocola is  volgens mij gewoon een laagje gesmolten chocola maar mijn ervaring is dat het veel te hard wordt en dat de taart daarna niet meer te snijden is

bonbonbloc of baileys zou ik nergens mee combineren, maar gewoon lekker twee laagjes van ertussen doen...hmmmmmmmm

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

291

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb nog mascarpone staan, dus die moet op. Maar dat is maar genoeg voor 1 laag. Maak er de mascarpone-aardbeien-wittechocolade vulling van. Wat combineert hier goed bij? Een vulling met chocolade, zou dat kunnen, zoals marsmouse of tobleronemouse?

292

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

laagje almhof chocolademousse + sinaasappelyoghurtmousse

Is het trouwens een idee om de lijst te alfabetiseren [wil ik anders wel doen, is rot werk]. Ik vind het namelijk makkelijk om combi's te kiezen als ik een beetje kan filteren [ik mis nu combi's met zoeken, heb geen overzicht en sla een boel over omdat de helft me niet lekker lijkt :$]

293

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo,

ik wil vandeweek een taart maken met mascapone met aardbeien en witte chocolade.
Wat is hier lekker bij?
En moet ik hier ook een dijkje botercreme omheen spuiten?

groetjes

294

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo,

ik wil vandeweek een taart maken met mascapone met aardbeien en witte chocolade.
Wat is hier lekker bij?
En moet ik hier ook een dijkje botercreme omheen spuiten?

groetjes

295

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

dit is nog eens handig. :thumb:

Veel liefs Danielle..............

296

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

even een vraagje ik weet dat er een recept op de site staat met champagne maar weet iemand een vulling die sneller/ makkelijker is?

En welke vulling is er lekker bij??

297

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

kan ik botercreme met lemoncurd mengen
en dat als laag doen icm een laag frambozenjam
of moet ik van alle 3 een laagje doen?

(hartige) taarten bakken is een grote hobby van mij !
Helaas niet veel tijd momenteel..

298

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

10taart schreef:

kan ik botercreme met lemoncurd mengen
en dat als laag doen icm een laag frambozenjam
of moet ik van alle 3 een laagje doen?

Je kan aan je botercreme bijna alles toevoegen en zeker lemon curd!!!

succes

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

299

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat een lekkere combinaties!

Zijn er dingen bij die je niet kunt invriezen of kan het over het algemeen allemaal wel
Ik wil bv een soort vruchtenkwark gebruiken met een laag jam,kan ik dat gewoon invrienzen  :o

If life gives you lemons, make lemonade!

300

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Nog een vraagje
En als je bv van een andere taart nog bbr over hebt en je die hebt ingevroren neem ik aan dat je die niet weer kunt gebruiken op een taart die ingevroren gaat worden

If life gives you lemons, make lemonade!