1

Onderwerp: grote bloem van Wietske

Hoi,
Ik ben verliefd op de baby in de bloem van Wietske en nu mag ik eindelijk een geboortetaartje maken, dus ik zou graag Wietskes idee willen copieren.
Er is al heel veel over gezegd maar ik heb toch nog een vraag: Hoe krijg je de bloem zo mooi bol. Ik heb hem over een glazen kommetje laten drogen, maar daar kwam hij niet meer vanaf. Als je plastic folie gebruikt krijg je van die lelijke kringels in de fondant. Wie heeft een tip voor mij?

Groetjes Petra

2

Re: grote bloem van Wietske

Hoi Petra,
Wie niet, je smelt al weg bij het eerste aanblik ;)
Over de bloem;Als je hem dan op het folie in het kommetje zet? dan is de goede kant wel boven.
Of eventueel je kom aan de binnenkant iets invetten met crisco of plantaardig (frituur) vet, dan wip je het met je paletmesje eruit als hij steviger is.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: grote bloem van Wietske

ok thanx, ik ga het proberen
groetjes Petra

4

Re: grote bloem van Wietske

Hoi Petra,
Ik laat de bloemen altijd drogen in een kommetje gewoon even "ingesmeerd" met een beetje poedersuiker, ze komen er bij mij altijd goed uit hoor. Ik laat ze ook drogen in een mini muffin vorm dan kun je ze nog een beetje vouwen de blaadjes maar dat is denk ik minder voor de baby erin, en meer voor bijv. op een cakeje. Sukses ermee!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: grote bloem van Wietske

Hoi Petra,

Ik had de bloem IN een kommetje laten drogen. De eerste keer ook zonder folie ;) Bleef dus niets meer van over.

Daarna ook folie erin en de bloem laten uitharden !

Succes met je opdracht, laat je hem wel even zien op de show-off ?!

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

6

Re: grote bloem van Wietske

Hoi Wietske,

wat gebruikje voor de bloem: fondant of marsepein? En doe je er ook nog tragant gom in?

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

7

Re: grote bloem van Wietske

Hoi Mandy,
Tja, ik heet dan wel geen Wietske ;-) maar ik maak zelf de bloemen van fondant met tragantgom (heb altijd een rolletje met tragantgom klaar liggen). Gelukkig heb ik alleen in het begin gehad dat er een paar braken, maar die waren ook wat rafelig aan de kantjes daarna niet meer (en ik moest er 60 maken voor op de cakejes :-) maar er is er geen eentje gesneuveld, ook niet tijdens vervoer). Ik doe trouwens gewoon een beetje poedersuiker in het kommetje of bakblik waar ik ze in laat drogen (mini-muffinvorm). Ging bij mij helemaal goed, ze lieten zo los, trouwens uit het bakblik makkelijker dan het glazen kommetje. Sukses in ieder geval en ik kijk al uit naar je FC Barcelona shirt, wat een toeval zeg!! :-D Wat een gedoe h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Re: grote bloem van Wietske

Hoi Lara,

mijn taart heeft ook rondom marsepein, dus die strepen waren helemaal ellendig. Maar toen ook nog die mouwen, ik dacht dat ik gek werd. Mijn neefje vond hem wel super leuk hoor (ik vond ook wel dat ik voor minstens 1 weekend zijn meest favoriete tante moest zijn).

Zodra ik hem kan plaatsen zie je de foto verschijnen oke?

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/