Onderwerp: mijn eerste twee taartjes
Hoi allemaal!
Toen ik 'de Taarten van Abel' keek, dacht ik: dat lijkt me wel wat!
Na het kijken van Cake Boss begon het echt te kriebelen... En zo begon ook ik te bakkerellen!
Mijn eerste twee taartjes zijn totaal mislukt door gebrek aan kennis/vaardigheden en goede hulpmiddelen, maar ik heb er veel van geleerd!

Taartje van biscuitmix en jam- met slagroomvulling. Rolfondant er overheen, wat ik echt verschrikkelijk vies vind dus meteen overgestapt op marsepein! Alles met de hand gedaan, van het snijden tot het mixen... Vreselijke combi-oven waardoor de taart zowat 4 keer terug in de oven gegaan is... Maar uiteindelijk smaakte hij redelijk voor zo'n fiasco!

Chocolate mud cake (recept van de site uiteraard!) met een vulling van kersen (Vlaaifruit, erg lekker) en een jasje van witte ganache, versieringen van marsepein... Hij was supermachtig maar ongelooflijk lekker! Gelukkig, want ook deze taart is niet helemaal naar mijn zin. Had liever een strakkere taart gehad, maar toen hij uit de oven kwam viel hij in 1000 kruimels uit elkaar dus het werd meer een hoop opeengepakte brownie haha.
Bedankt voor het lezen als je tot hier gekomen bent! 
xxx
Ruby
P.S.
Morgen Petitfourtjes maken! Op elk rijtje een ander bloemetje, lekker oefenen en experimenteren met smaakjes :]
Zal foto's plaatsen als ze af zijn.

Heb zelf een erg oud beestje en na diverse zoekacties hier op 't forum en dingen uitproberen ben ik er achter dat "stapsgewijs" bakken bij mijn combi het beste werkt... Dus 15 min op 160 graden, 15 min op 170 graden en 15 min op 180 graden. Misschien helpt 't!