1

Onderwerp: Wat een muts ben ik toch!

Heb ik een heel topic klaar en het verhaaltje erbij, vergeet ik op "verzend topic" te drukken. pfffffffff komt misschien omdat ik eigenlijk nog best veel moet doen maar geen zin meer heb  ;)

Hier mijn taartje voor Faye. Mijn eerste bloemvorm en alles ging eigenlijk goed. Heb wel de laatste tijd "last"van luchtranden onderaan het biscuit, dus als ik ga afsmeren moet ik er eerst randjes afhalen omdat daar lucht onder zit. Hmzz weet iemand waar ik het over heb, mocht je de ideale tip hebben dan ben ik je enorrrrrrrrmmmm dankbaar  :)
Ooh en nog een vraagje... deze gaat bij de ontvanger in de vriezer omdat ze graag een taart van mij wilde maar ik op de juiste datum dus lekker met mijn dikke *tuut* op vakantie ben. Vandaar dus ook platte decoraties en weinig dust. Ik las op dit forum dat dust en dan met name glitter of shine verdwijnt als de taart weer ontdooit wordt??

Verder ben ik tevreden, vind de layout wel geslaagd, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom en een reactie is helemaal leuk  ;)

http://8.media.hyves-static.net/1362031863/5/rXVs/0/img1362031863.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1362031876/5/EsX0/0/img1362031876.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1362031881/5/6MdT/0/img1362031881.jpeg

fijne vakantie allemaal!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

2

Re: Wat een muts ben ik toch!

Mooi zeg! Die sla ik even op ;)

3

Leuke taart.

Dat met die randjes ken ik. Wat ik altijd tegenwoordig doe is als ik heb ingevet met bakspray met een keukenpapiertje een groot deel weer wegvegen.
En met mijn siliconen spatel het beslag goed in de randen en hoeken duwen.

groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

Ik gebruik altijd wilton cake release. Dus als ik het goed begrijp zit er dan te veel van dat spul?
Dankjewel... ik ga dat zeker proberen... NA de vakantie  ;)

5

Mooie taart, en wat zijn de kleuren mooi!
Fijne vakantie!

6

dankjewel samroos. Helaas komen de kleuren altijd anders over, zelfs zonder flits want in het echt zijn de kleuren veel "harder"en mooier  :/

7

Wat een prachtige taart! Super  :thumb:

Groetjes, Angela

8

Super!

9

Hele mooie lieve taart :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

10

Wat een schatje  :thumb:

11

Heel erg mooi! :Y

12

Mooi :Y

Neem eens een kijkje op www.hettyvanderelst.nl - Alles over lekker eten...

13

Hele mooie en strakke taart! Ik heb ook eens van die loslatende randjes gehad. En ik las hier dat dat idd aan je (hoeveelheid) bakspray kan liggen. Je zou de bakspray wat langer kunnen laten intrekken (dus langer dan de minuut die op het busje staat). En daarna met een keukenpapiertje het overtollige vet weg vegen.

14

heel mooie taart :thumb:

ik gebruik altijd vloeibare braadboter, insmeren met een kwastje; heb bijna nooit last van die luchtrandjes :) .
Heb nog nooit een beklede taart ingevroren, dus op dat vlak geen tips :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

leuk taartje
en nu lekker op vakantie, geniet ervan!!

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

Oh wow, die is heel mooi  :thumb:

17

Heel mooie taart.......... :thumb:

18

Heel erg mooi :)

19

Ik vind hem erg leuk!

20

allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties  :)
Mocht er nog iemand een antwoord hebben over hoe dust zich gedraagt na het invriezen, Graag! En dan met name de pearl kleuren. Ik had gelezen dat dit effect weg gaat na het invriezen, wat zijn jullie ervaringen? Normaal wordt alles vers gegeten maar in dit geval niet.

groetjes allemaal  :)

21

Nadat m'n oude bakspray van Baukje op was, ben ik ook overgegaan op die van Wilton en had ook ineens last van die luchtblaasjes. Na een aantal taarten kreeg ik de tip om idd even met een keukenpapiertje door de ingevette bakvorm te gaan, heb ik er geen last meer van.

Een gedecoreerde taart in de vriezer kan prima, maar wat het doet met de dust en glansspray weet ik niet uit eigen ervaring. Als je een beklede taart uit de vriezer haalt en rustig een dag in de koelkast laat bijkomen (in de doos /zak), dan gaat ie toch ook nog een beetje 'zweten'? Dat zal wel zo z'n invloed hebben op de dust, denk ik.

Ik lees graag mee of iemand hier ervaring mee heeft.

Groetjes, Anouk

gave taart joh!!
ik voeg een klein beetje meer water toe aan het beslag zodat het beslag vanzelf in de randjes loopt.
nooit meer blaasjes op de randen!