1

Onderwerp: Taarten bakken ,wat onmisbaar?

Wat moet ik nu echt bestellen om een leuek (puzzel) taart te bakken?
Ik zag een proffesionle icing set bijvoorbeeld.Waar voor gebruik ik die?
En die Toolbox decorating set (50-delig)  leek mij ook wel iets (ben bijna jarig hihihi leuk cadautje toch?)Nog meer tips ?BEdankt alvast groetjes uit Braband.

2

Re: Taarten bakken ,wat onmisbaar?

Hai Laila,

Wat ikzelf niet meer zou willen missen zijn o.a. mijn cutting wheels, dat is een soort mini pizza mesje. Mijn smoothers om mijn taarten mooi glad mee te maken. De kleine rollerstok is ook handig bij het puzzelen. (de grote staat nog op mijn verlanglijst ;) .)
Wat leuke uitstekertjes, de letter tappids vind ik ook super.
Dit zijn zomaar wat dingen die ik veel gebruik. :)

Ook als je icing wilt gaan spuiten wat mondjes of de set en dan ook de eiwit poeder niet vergeten (zie recept ) want dat is in de winkel niet te vinden.

Wat ook een aanrader is voor beginnende taarten bakkers is het boek hoe versier ik een lekker koekje van peggy porshen. Heel leuk met mooie foto's en veel info.

Die Toolbox lijkt me echt niet gek om mee te beginnen, nou ja, beginnen, volgens mij ben je dan al een heel eind op weg. ;) :)

Succes en veel plezier bij het uitzoekken van je verjaardag's cadeautjes. :)

3

Re: Taarten bakken ,wat onmisbaar?

Hoi Laila,

Wat je echt moet bestellen voor een puzeltaart? Voor mijn eerste (puzel)taart had ik marsepein uit de webshop, 3 flesjes vloeibare kleurstof (rood, geel en blauw) uit de toko, poedersuiker uit de supermarkt, een plastic snijplank, een houten deegroller en een aardappelmesje. Oh ja en ik geloof dat ik ook nog de mix voor botercreme had uit de webshop, maar dat hangt er van af wat je voor vulling wilt.
Maar als je bijna jarig bent: ze hebben natuurlijk wel hele leuke en handige spulletjes in de webshop die e.e.a. een stuk makkelijker kunnen maken! ;) (Inmiddels puilt mij keukenkastje ook behoorlijk uit :D )

De icing set is voor bloemetjes, mooie randjes, enz.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: Taarten bakken ,wat onmisbaar?

Thx voor de tips ik snap eerlijk egzegd ook niet wat icing is en wat je er allemaal mee kan doen!?

5

Re: Taarten bakken ,wat onmisbaar?

Icing is glazuur. Om te spuiten maak je het van eiwit(poeder) en poedersuiker. Zie het recept bij de recepten op deze site.
Je kan ook glazuur van poedersuiker en water maken, maar dat wordt niet hard en je kan er niets van maken. Maar je kan het wel over je taart uitsmeren, of er iets mee vast lijmen.
Enneh...... ik zag net die eerste taart van mij nog even en ik had ook de letter- en cijfer uitstekers uit de webshop.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: Taarten bakken ,wat onmisbaar?

Icing is een heel andere techniek dan het puzzelen. Icing (ook wel glazuur of soms bedoelen ze botercr