1

Onderwerp: Vraag over ganache

Ik wil voor morgen alvast ganache gaan maken, maar ga dit doen volgens het filmpje van inspired by michelle. Zij doet dit dus met behulp van de magnetron en niet in een pan op het vuur. Weet iemand of zij de ganache nog wel mixt met de mixer of dat zij de ganache gewoon alleen nog een nacht in de koelkast zet?

Groetjes DotjeSlagroom

2

Re: Vraag over ganache

Ik lees mee  :D . Mijn ganache staat nu dus in de koelkast voor morgen, ben benieuwd of het morgen dan "smeerbaar" is of dat ik er toch nog iets mee moet doen.

Ja daar ben ik ook benieuwd naar haha:P
Hoe is die van jou geworden?
Ik vond die van mij niet echt lijken op die van het filmpje, dus ben bang dattie mislukt is:( Hij zag er dikker en zwaarder uit..

4 Laatst bewerkt door Puppy78 (20-07-2011 20:06)

Nou, ik heb net even gespiekt, en de consistentie lijkt me op dit moment echt helemaal goed om mee af te smeren, lijkt op de dikte van pindakaas zeg maar. Maar of dat morgen ook nog zo is  :think: ? Ik heb 600 gram chocola op 200 ml. slagroom gebruikt.

edit: 250 ml. slagroom en iets meer chocola, 650 ofzo, die andere 50 gram hebben we gewoon opgegeten  :+ .

Oke, ja zo ziet die van mij er ook een beetje uit! Best dik, maar op het filmpje was het bij haar naar mijn idee net zo dik als chocoladevla zeg maar:P Ik heb 600 gram chocola op 300 gram slagroom gebruikt. Ben benieuwd haha

6

nou dan is de verhouding zo ongeveer hetzelfde dus. Ik heb overigens gewoon repen van de ah gebruikt, niks bijzonders verder. Leuk, zo experiment  :) !

Ik heb ook repen van de ah gebruikt, niks bijzonders verder nee:P Hoop wel dattie is gelukt, anders weet ik niet goed wat ik fout heb gedaan ..

8

Hoi Dotje, ze mixt de ganache als het uit de koelkast komt niet meer. Als je ganache niet meer smeerbaar is kun je hem even een paar seconden in de magnetron doen. Zelf haal ik hem een paar uur van te voren uit de koeling en laat hem op kamertemperatuur komen. Als je de canache gaat mixen dan wordt het meer een laagje om te vullen(ook erg lekker) omdat het dan heel luchtig wordt. Groetjes Thea en succes met het afsmeren.

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

Hoi Thea,

Heel erg bedankt!
Ik heb hem net uit de koelkast gehaald en hij is best wel hard geworden:O maar dan zet ik hem gewoon even in de magnetron inderdaad. Dat mixen ga ik ook nog proberen denk ik!

Groetjes, DotjeSlagroom

10

Hier is ook vrij hard geworden, maar ik kan er nog wel in prikken. De kom staat nu op temperatuur te komen, ben benieuwd!

11

Puppy78 schreef:

Hier is ook vrij hard geworden, maar ik kan er nog wel in prikken. De kom staat nu op temperatuur te komen, ben benieuwd!

Succes meiden het komt vast goed!! En eenmaal gewend aan ganache(bij ons in de familie teminste) nooit geen botercreme meer. Ik vind het niet erg want ganache werkt lekkerder.

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

12

Ik heb gister voor het eerst afgemeerd met ganach ik had half melk half puur en een klein stukje wit ik vind het alleen niet lekker, veel te puur. Volgende keer ga ik voor wit zie topic
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=158344

groetjes Hanneke

Ik vond de ganache ook wel heel puur smaken, maar hij was bij mij na het afsmeren erg hard geworden. Maar denk dat dit ook juist de bedoeling is of niet? Ik vond het wel erg lekker haha

Groetjes

Er is een verschil tussen whipped ganache en de ganache om mee af te smeren (gewone ganache) en dan is er ook nog poured ganache en decorating ganache (om mee te spuiten).
Het zijn gewoon allemaal verschillende verhoudingen en erg afhankelijk van persoonlijke voorkeur en weersomstandigheden vind ik :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/