1

Onderwerp: Bon bon bloc

Heb een spoed vraagje, ga morgen een taart maken, maar heb niet zoveel tijd dan. Kan ik de bonbonbloc vulling nu al maken, dus zeg maar zo'n 15 uur van te voren en dan gewoon in de koelkast bewaren of wordt het te hard dan?

Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Groetjes Karin

2

Re: Bon bon bloc

Volgens mij is het juist wel goed het een nachtje koud te zetten, dus de bbb gesmolten in de slagroom. Je klopt het dan de volgende dag pas op.

3 Laatst bewerkt door Beginner28 (19-07-2011 21:41)

Ok, dus het kloppen gewoon helemaal achterwege laten vanavond. Slagroom niet opkloppen, alleen opwarmen volgens het recept hier en de bbb erin smelten. Ga ik doen!

4

Ik heb hem ook laatst gemaakt,maar hij wilde niet snel genoeg opstijven.(ik was natuurlijk weer eens op het allerlaatste moment aan t bakken,en had natuurlijk veeeel te weinig tijd  :D )
Toen heb ik een andere vulling gebruikt die snel klaar was (slagroom en banketbakkersroom) en de bbb vulling in de ijskast gezet.'s avonds nog eens in de ijskast gekeken en toen was hij inderdaad precies zoals ik hem het 's morgens moest hebben. :s  :s  :grr:
Ik heb hem toen in een bakje gedaan en in de diepvries gegooid.
Een paar dagen later moest ik voor de judovereniging van mijn jongste zoontje cc maken en toen heb ik de bbb vulling ontdooid en als vulling voor de cc gebruikt.
Kwam hij toch nog van pas,hahaha.
groetjes yvon.

groetjes yvon

5

Nou hij staat inmiddels in de koelkast en ga ik er morgen mee verder, ben heel benieuwd.. eerste keer dat deze vulling wordt gemaakt, lekker met de bananen bavarois.
Bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Karin

6

Graag gedaan hoor!!!  :D  :D  :D

groetjes yvon