1

Onderwerp: ring van fondant??

hoi allemaal!!

ik moet binnekort een verlovingstaart maken en deze mensen willen er graag 2 ringen op.. heeft iemand een idee hoe je 2 mooie ringen maakt ik kan er op internet niet veel over vinden alleen caketoppers maar die vind ik erg duur..

hoop op reacties..

alvast bedankt allemaal!

2

Re: ring van fondant??

Ik weet niet of je een sugargun hebt?
Twee slierten maken en die rond maken, goud dusten en je hebt 2 ringen. Je kan ze dan los van elkaar doen of zelfs verstrengeld.
heb je geen sugargun dan doe je hetzelfde alleen dan met de hand slierten rollen  ;)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Met de sugargun (het halve rondje) kun je mooie ringen maken. Eerst de fondante ringen om een rond vormpje heen leggen (of in vorm neerleggen op een stukje bakpapier). Dan laten uitharden (1 of 2 dagen) en dan goud/zilver schilderen of spuiten. Dan kun je ze op de taart zetten zoals je wilt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

zag op ebay een mold voor ringen misschien is dat wat

edit Karin09: links naar ebay/mp zijn niet gewenst. Verwijderd dus.

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

thnx voor alle reacties!!

ik heb helaas geen sugargun :( , maar kan wel rollen haha!

maar hoe maak je dan zo de uiteinde mooi aan elkaar?

groetjes

6

Uh............een rondje uitsteken en met een iets kleiner formaat de binnenkant eruitsteken?

7

mooi recht afsnijden en dan aan elkaar plakken. Een naadje blijf je toch altijd zien.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

Glamour schreef:

mooi recht afsnijden en dan aan elkaar plakken. Een naadje blijf je toch altijd zien.

Aar die naad zet je toch naar beneden op de taart! Mooi weggewerkt!

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er vragen?

9

Glamour schreef:

Aar die naad zet je toch naar beneden op de taart! Mooi weggewerkt!

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er vragen?