Onderwerp: orchaed flower
Ik wil en bloem met de orchaed flower maken en hem bol op laten drogen.
Dit heb ik nu gedaan door de bloem in een schaaltje te leggen maar de fondant wilt niet hard worden.
hoe doen jullie dit.
groetjes claudia
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » orchaed flower
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil en bloem met de orchaed flower maken en hem bol op laten drogen.
Dit heb ik nu gedaan door de bloem in een schaaltje te leggen maar de fondant wilt niet hard worden.
hoe doen jullie dit.
groetjes claudia
Heb je er wel tylose of gumpaste doorheen gedaan dan? En welke fondant heb je gebruikt?
heb er tylose doorgedaan en ik gebruik fondant van funcakes
Het kan zijn dat er te weinig tylose door zit, of dat je een wat oudere lichting van fc gebruikt. Die werd namelijk ook niet hard.
En luchtvochtigheid in huis kan ook erg van invloed zijn. Dus geen was ophangen in de kamer of zo
Met dit weer is het zelfs een drama om pure gumpaste goed droog te krijgen (vanmorgen bij Madhuri was dat ook erg moeilijk) Je kunt je voorstellen dat het met fondant dan helemaal lastig is
Zorg voor voldoende tylose, zet de verwarming aan.. of zet de schaaltjes even een uurtje op 50 graden in de oven met de deur open.
mijn oven doet het niet met de deur open kan dit ook met de deur dicht of wat is de functie van de open ovendeur
Dat krijgt de oven meer een functie van droger ipv bakken.
mijn oven doet het niet met de deur open kan dit ook met de deur dicht of wat is de functie van de open ovendeur
Die van mij ook niet, dus doe ik het met de deur dicht. Werkt bij mij ook prima. Als je het eruit haalt denk je van niet (dan is het wat warm/zacht) maar góed laten afkoelen, dan wordt het alsnog kéihard.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » orchaed flower