1

Onderwerp: HELP - Taart zilver verven/spuiten

Ik wil een taart zilverkleurig maken.
Het idee is om hem met witte chocolade te overgieten en dat dan zilver te spuiten/verven en een wit apple logo in het midden van de taart (vierkant) open te laten.

Wat gebruik je het beste om de taart zilver te kleuren. In dit geval witte choco. Ik gebruik chocolade omdat de persoon niet van fondant/marsepein houd, maar een choco freak is.

(al eerder een topic gestart hierover maar dat is doodgelopen :))

2

Re: HELP - Taart zilver verven/spuiten

PME Lustre Spray Silver met spraygun voor het (makkelijk) gelijkmatig kleuren.......

3

annick67 schreef:

PME Lustre Spray Silver met spraygun voor het (makkelijk) gelijkmatig kleuren.......

Dank je wel! houd het ook goed op Chocolade?

4

Gebruik je witte kneedbare chocolade? Of fondant met chocolade smaak?

Indien je dat kunt kleuren, net als ander fondant (of marsepein) Raad ik je aan het eerst voor te kleuren in licht grijs, en dan met de PME lustre spray er over heen..

Als je het niet kunt kleuren, houdt het wel op de chocolade, maar je zult wat meer van de spray nodig hebben om het geheel goed dekkend te krijgen, en dan het logo af te dekken met een stuk bakpapier, en dat na het sprayen te verwijderen.

Bij de eerste optie kun je er voor kiezen een 'inlay' te maken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Bommeltje schreef:

Indien je dat kunt kleuren, net als ander fondant (of marsepein) Raad ik je aan het eerst voor te kleuren in licht grijs, en dan met de PME lustre spray er over heen..

Als je het niet kunt kleuren, houdt het wel op de chocolade, maar je zult wat meer van de spray nodig hebben om het geheel goed dekkend te krijgen, en dan het logo af te dekken met een stuk bakpapier, en dat na het sprayen te verwijderen.

O boy ik ben echt nog een beetje groen hoor als het om dit soort dingen gaat hihi Wist niet eens dat witte kneedbare chocolade bestond !hihi.

Ik dacht gewoon gesmolten chocolade te gieten over de taart. Die te laten uitharden en dan een logo op de taart te leggen en dan te bespuiten met zilver. Las ook ergens over eetbare zilververf.

6

Dan raadt ik je aan witte ganache te gebruiken, en daaroverheen kun je de lustre spray gebruiken  :Y

(Voor ganache check de recepten aan de linkerzijde van de pagina maar eens)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bij de hanos heb je spuitbusjes goud en zilver speciaal voor chocolade :)
Hoe de PME busjes op chocolade werken weet ik niet...

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8 Laatst bewerkt door Marco (17-07-2011 09:05)

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Bij de hanos heb je spuitbusjes goud en zilver speciaal voor chocolade :)
Hoe de PME busjes op chocolade werken weet ik niet...

Ik heb geen bedrijf of KVK nummer dus daar kom ik niet binnen. Weet je van welk merk dat is? Lees net dat de PME ook voor chocolade is

Ehm..... volgens mij gewoon Hanos merk. Maar ik weet het niet zeker hoor, zal binnenkort eens beter kijken :)

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

10

Ehm..... volgens mij gewoon Hanos merk. Maar ik weet het niet zeker hoor, zal binnenkort eens beter kijken :)

Heb er ook wel eens PME busjes zien staan maar dan met een Hanos sticker eroverheen en twee keer zo duur als bij de webshop. :s

Ja weet ik, maar die bedoel ik niet :)

12

hanos eigen merk idd voor alleen chocolade

13

waarom maak je dat logo eigenlijk niet gewoon van marsepein of fondant of evt chocola en leg je m er daarna op, dat scheelt knoeien en word denk ik ook wat netter

14

Bommeltje schreef:

hai bommeltje,
jij schrijft iets over kneedbare choco kan ik daar mee boetseren en waar kan ik die kopen?
Groetjes Anita/bakie

15

Bommeltje schreef:

hai bommeltje,
jij schrijft iets over kneedbare choco kan ik daar mee boetseren en waar kan ik die kopen?
Groetjes Anita/bakie

bakie schreef:
Bommeltje schreef:

hai bommeltje,
Groetjes Anita/bakie

Dan citeer ik je ook nog maar eens  :lol:

17

Suus... lekker ding dat je er bent!!  :lol:

Ik heb wel even moeten puzzelen eer ik zag welke vraag Anita had  ;)

Maar het gaat over de kneedbare choco zie ik al  :P

Kneedbare chocolade is erg goed zelf te maken (ook wel chocolate leather genoemd) 

Hiernaast bij recepten vond ik het volgende: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … eather%29/

18 Laatst bewerkt door Marco (21-07-2011 13:41)

bakie schreef:
Bommeltje schreef:

hai bommeltje,
Groetjes Anita/bakie

Dan citeer ik je ook nog maar eens  :lol:

Thanks.
Ik wist niet dat er witte fondant was met chocosmaak. .. duizel duizel..

Hoe moet ik dat precies zien .. een inlay?

19

Nou ga ik twijfelen hoor wat ik moet doen :)
Kijk ik ben niet zo gevorderd in dit soort dingen als jullie :)

Het verzoek wat ik van een goede vriend heb gekregen voor de verjaardag :
Een taart van pure chocolade waarbij het uiterlijk iets met Apple te maken moet hebben, voor een man of 16-18 max.

Ik heb een vierkante vorm van 23cm. De taart wilde ik maken volgens het recept van de Black Magic cake :
250g Bloem
150g Donker basterd suiker
100g Suiker
75-100g cocoa
9g baking soda
5g bakpoeder
6g zout
3 eieren
235ml super sterke koffie of espresso
235ml Karnemelk
120ml Maisolie
5ml vanille

Oven verwarmen tot 175C
Bakblik goed invetten (24/25cm blik of +/-20 cc's)
Zeef de bloem, cocao, witte suiker, zout, baksoda en poeder.
In een 2de kom mix de eieren, basterd suiker, koffie, karnemelk, olie en vanille tot een mooie massa.
Voeg de natte mengsel bij de droge.  2 min mixen.
Het beslag hoort een beetje waterig te zijn. In de vorm gieten
Bak blik niet meer als 2/3 vullen!!

Baktijden...
10-12.5cm rond of cupcakes 25 min
15cm rond = 35 min
20cm rond = 40-45 min
24/25 cm rond = 50 min
30 cm rond = 1 uur

Kan het ook zonder koffie trouwens dat jullie weten?

Daarover wilde ik dus witte chocolade (ganach) gieten.
Logo erop van karton met bakpapier zodat het niet zo kleeft.
Afspuiten met zilver.

Maar een dunne laag witte chocofondant klinkt ook goed. Ow wacht.. Bedoel je dan dat ik het logo uit de laag snij die ik op de taart geplakt heb, de taart zilverspuit, en dan het witte logo er weer inleg??

Heb ik dan aan 500gr genoeg? ik weet nog niet of ik een cake of twee cakes op elkaar plak.

Effe los van het recept en zo.. tis LEUK :) ik maak me bij taarten/cupcakes nooit zo druk of het lukt, fix het wel denk ik altijd..  zo zeker ben ik van andere dingen nooit :) was ik maar banketbakker geworden :)

20

nee gewoon je taart maken zoals je al van plan was maar dan los een apple appel (huhuhuh) van fondant maken en die over je gesprayde taart heen leggen

21

etmc schreef:

nee gewoon je taart maken zoals je al van plan was maar dan los een apple appel (huhuhuh) van fondant maken en die over je gesprayde taart heen leggen

Meen je dat ? ok..  Klinkt wel het eenvoudigst.
Het idee dat het logo "erin" ligt is wel mooier.. lijkt mij :)

Logo eruit snijden en dan daarin leggen wordt vast een zooitje.

Die Black Magic Cake..smaakt ie ook naar koffie dat jullie weten??

22

ja de kans dat dat een boel word is best groot. en ik heb geen idee heb nog nooit black magic cake gemaakt maar ik denk niet dat de koffie erin zit voor de kleur zegmaar ;)

23

Heb ik aan 1 spray genoeg voor een taart van +/- 23 cm?

24 Laatst bewerkt door Marco (22-07-2011 09:00)

O F.CK.. dat zal je nou altijd zien he.. Wil ik de spullen bestellen voor mijn taart, waaronder dus witte fondant met chocolade smaak, is ie uitverkocht!!. Grr vind dat dat best wel vaak gebeurd in deze shop.. :(

Weet iemand waar je in Amsterdam/Zaandam e.o. dit kunt krijgen?
Vond een andere shop.. 10tje verzendkosten !

25

ik heb even voor je gegoogled maar ellens creative cakes heeft t gewoon...