1

Onderwerp: welke fondant voor bekleden

Hallo,

ik ga over twee weken voor eerst een taart met fondant maken. het is de bedoeling dat het een vierkante taart word en dan bekleed met fondant.
maar nu vraag ik me af welke fondant ik het beste kan gebruiken hiervoor? en wanneer ik hem het beste kan maken? ik heb hem op zaterdagmiddag nodig.

ben benieuwd naar jullie ervaringen!

alvast bedank voor jullie reacties!

Re: welke fondant voor bekleden

Ik zou het als volgt doen:

-Donderdag(avond) biscuit bakken
-Vrijdag biscuit vullen, afsmeren en decoraties maken
-Zaterdagochtend bekleden en decoraties erop doen

Groetjes!

3

verder niemand die me kan helpen?
welke fondant vinden jullie het beste? en hoeveel heb ik nodig voor een taart van 28 cm?

dank je!

4

Hoi,

Ik gebruik het liefst bakels, maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.
Als je op de site van felicitaartjes.nl kijkt en dan op schema's klikt, kun je zien hoeveel je nodig hebt.

Succes!

Groetjes, Patricia

Ik vind m&b en bakels erg fijn, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Hallo,

Ik werk altijd met de fondant van Fun Cakes. Ook heel mooi na het kleuren.
Kijk hier op de website bij tabellen voor de hoeveelheid fondant te gebruiken bij jou maat taart.
Succes

Keep calm and have a (cup-)cake!!

7

En ik zweer weer bij MMF (=marshmellowfondant) , is echt een kwestie van uitproberen..

Rond de 700/800 gram voor een 28 cm..

8

dank jullie wel voor de snelle reacties  :thumb:
en  hoe zijn de smaken dan deze merken? zelf hou ik nogal van zoetigheid, mag dus lekker zoet zijn  :Y .

9 Laatst bewerkt door jerlin (16-07-2011 20:28)

en nog even een paar vraagjes, :o, haha.
ben de spullen aan het bestellen vandaar.
heb ik een bakblik of een springvorm nodig? heb het andere keren in een springvorm gedaan, werkte prima voor mij.
en voor de fondant lees ik hier en daar dat jullie nog iets toevoegen. is dit perse nodig?
en een douwel, moet je dit vast plakken? of hoe werkt dat?

sorry voor alle vraagjes

dank je

10

ik vind persoonlijk bakblikken fijner maar ben ook nog steeds langzaamaan mijn springvormen aan het vervangen hoor. Maar voor een vierkante taart zul je toch een bakvorm moeten hebben.
Ik voeg niets toe aan fondant hoor bij bekleden, gebruik altijd Bakels. Alleen bij boetseren voeg ik wat tylose toe.
Douwels zijn houten stokjes die je gebruikt om een stapeltaart te stutten. In de FAQ hier links op de site kun je ook allerlei tips vinden.

Succes  :)

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

11

@ sil, ik bedoel dus zo een plaatje voor op de taart. wil het me de eerste keer wat makkelijker maken hierdoor  ;) . kan er alleen geen van bumba vinden, moet dus nog ff doorzoeken  :( .

bedankt voor de info in ieder geval.