1

Onderwerp: RI in een malletje

Ik heb een vraagje. Ik wil graag figuurtjes van RI maken en ik wil dit graag mbv een malletje doen.
Heb verschillende siliconen malletjes en ik vroeg me dus af als het mogelijk is om ipv fondant of marsepein, RI te gebruiken?
Zo ja, moet ik de malletjes dan eerst met een beetje crisco invetten of krijg is ze er wel makkelijk genoeg uit, nadat ze gedroogd zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Patty

2

Re: RI in een malletje

Ik heb het weleens in een siliconen mold geprobeerd... Dat werd t niet. Het scheurde, brak en werd eigenlijk nieteens hard na een paar nachtjes. Zou het dus niet doen denk ik...
Je kunt voor vormpjes wel bv candy melts gebruiken.
Voor "platte" vormpjes zou ik gewoon plaatjes printen en die onder een bakpapiertje of in een showmapje leggen en dan met royal icing overtrekken.
Succes!

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

3

hmmm, ok wat jammer. Leek me zo leuk om te doen.

Wat gek dat het niet hard werd. RI wordt meestal toch best snel hard?

Tja, dan toch maar met candymelts proberen. Of iemand anders moet toch nog positieve ervaringen hiermee hebben gehad?

4

Volgens de fabrikanten kan het wel: http://www.firstimpressionsmolds.com/ Op cakecentral las ik dat de RI dan idd niet kan drogen:

No, it doesn't work. The royal needs air circulating all around it in order to dry properly. It just makes a mess.

Las daar nog wel de tip om in laagjes te werken en laagsgewijs je mold te vullen...........

5

Ok bedankt :) Dan ga ik het maar niet proberen :lol:

Toch maar gewoon met Candy melts gaan spelen dan!

Bedankt dames!