Onderwerp: waar vind ik royal icing knijpflesjes voor gebruik met spuitmondjes

LET OP: OUD TOPIC!

Wie zoekt die vind... hoop ik.

Op verschillende koekjesblogs zie ik deze leuke knijpflesjes verschijnen als alternatief voor een spuitzak. Weet iemand een webshop (bij voorkeur in Nl./België) waar ik die kan kopen?

Lijkt me zo handig.

Bedankt

Katrijn van thuisproject.blogspot.com

2

Re: waar vind ik royal icing knijpflesjes voor gebruik met spuitmondjes

In de webshop. :Y Die nu even pauze heeft, zie ik.

Dit mag trouwens in Taartdecoratie Algemeen, tenzij je flesjes met een stekker zoekt?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Daar is ook al eens een topic over geweest en toen konden ze ze ook niet vinden  :nooo
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=135017

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

Ik zou ze ook graag hebben maar ben ze nog in geen enkele Nederlands of Belgische (web)shop tegengekomen.
En het is er nog niet van gekomen om ze via een Amerikaanse webshop te kopen.
Weet ook niet of ze hier te krijgen zijn. Misschien een tip voor diegen die aan de verkoop doen, deze klanten heb je dan alvast  :Y

Mag ik een foto zien van die flesjes?? Ik ga over een week of 2 naar frankrijk en nu weet mijn moeder, bij hun in de buurt, een kookwinkel.
Natuurlijk ga ik daar eens even kijken...en daar zijn de supermarkten ook mega!!! Daar ga ik ook eens rond snuffelen naar taart benodigheden. Misschien dat ik ook voor jou kan kijken. Maar doen moet ik wel weten hoe het eruit ziet.

Bakken is mijn passie!!!

6

Dan niet in de webshop :+, ik denk dat ik iets anders in mijn hoofd heb.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Zijn dat niet de flesjes die de wibra heeft gehad?

8

Ik zag ze bij loods 5, geen webshop.
Je bedoel die ' harmonica' flesjes toch? om ze mee te versieren.

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

9

Bij Xenos hebben ze een set "reisknijpflesjes" en daarop passen de wilton tips wel.
Ze werken ook goed   :Y

10 Laatst bewerkt door nnicole1234 (13-07-2011 21:40)

Denk dat het dan dit moet zijn : ?
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR3eWLEDSEZkOVOs27ywk6sgkJmszpbkiM7NrX70VMhLLe25GDp

Hmmm  het werkt niet....
google maar even op : reusable icingtube

11

Cook&co heeft ze, die hebben sinds gisteren ook een webshop. Het heet 'decoratieset koekjes en cupcakes' en kost €4,99.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

12

Ik heb ze nog van de wibra liggen en gebruik ze niet.
De wilton tips passen er inderdaad op.
Als je interesse hebt mail me maar.

13 Laatst bewerkt door willemz (13-07-2011 21:43)

Die van Cook&co zijn deze trouwens:
http://www.cookandco.nl/Admin/Public/GetImage.aspx?Image=/Files/Billeder/Ecom/Products/Large/780334.jpg&Width=530&Height=400&crop=5&AlternativeImage=/Files/Templates/Designs/CookAndCo/images/products/image_not_available_small.jpg

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

14

willemz schreef:

http://www.cookandco.nl/Admin/Public/GetImage.aspx?Image=/Files/Billeder/Ecom/Products/Large/780334.jpg&Width=530&Height=400&crop=5&AlternativeImage=/Files/Templates/Designs/CookAndCo/images/products/image_not_available_small.jpg

Dat setje heb ik vorige week bij de big bazar gekocht............

Ik bedoelde die van Nicole (ben ik zelf vergeten dat fotootje toe te voegen  :grr:).

Deze:
http://www.fancyflours.com/images/1600000181.jpg

Daar had ik dus op gegoogled maar ik kan ze enkel in Amerikaanse of Engelse webshops vinden en dan zijn de verzendingskosten meestal nogal hoog.
In Nederlandse webshops vond ik ze niet.

Heeft er iemand ervaring met die van Cook & Co? Dat harmonicasysteem lijkt me maar een rare handgreep?

Steffie, heb je misschien een fotootje van die flesjes van Wibra? Past het schroefstuk van de couplers van Wilton er dan op of hoe bevestig je het tipje?

Ik heb al vaak staan kijken met de reisknijpflesjes maar ik wist niet hoe ik die tips erop kon bevestigen.

16

O dat lijkt me wel ideaal, want ik heb iets tegen spuitzakken (ik knip het gat altijd te groot :D )

17

De flesjes die je zoekt zijn painter bottles............ofwel painter doseerflesjes: via google kom je wel een shop in NL tegen  :Y

Hoera!

Dankjewel Karin. Met de zoekterm doseerflesje is het gelukt.  :Y

Hier kan je ze vinden: taartenchocolade.nl/product.php?id_product=169

Het was de enige Nederlandse webshop dat in google tevoorschijn kwam. Met painter bottle vond ik alleen de Engelse en Amerikaanse winkels.

Maar ik ga morgen eerst nog eens kijken bij die reisflesjes, die zijn wsl. goedkoper en dan heb ik ze meteen.

19 Laatst bewerkt door Bommeltje (14-07-2011 10:46)

:think:  Ben ik nou de enige die denkt dat dit echt niet gaat werken met royal icing?

Royal icing moet (ook bijvoorbeeld de colorflow voor koekjes ) Elke 20 minuten gespateld worden.. Het lijkt mij erg veel werk om elke 20 minuten de flesjes leeg te halen, om te spoelen en weer te vullen..
Volgens mij zijn papieren cornetjes veel makkelijker dan.. voor de outline, en de plastic wegwerp zakken voor het opvullen.. (daar hoeft geen spuitmondje in)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

20

Idelet schreef:

O dat lijkt me wel ideaal, want ik heb iets tegen spuitzakken (ik knip het gat altijd te groot :D )

funest voor je messen maar gewoon eerst je spuitmond erin doen en dan een mes erlangs halen... (met aardappelschilmesjes van 50 cent is dit wel te doen ;) )

Bommeltje schreef:

:think:  Ben ik nou de enige die denkt dat dit echt niet gaat werken met royal icing?

Royal icing moet (ook bijvoorbeeld de colorflow voor koekjes ) Elke 20 minuten gespateld worden.. Het lijkt mij erg veel werk om elke 20 minuten de flesjes leeg te halen, om te spoelen en weer te vullen..
Volgens mij zijn papieren cornetjes veel makkelijker dan.. voor de outline, en de plastic wegwerp zakken voor het opvullen.. (daar hoeft geen spuitmondje in)

ik snap ook niet waarom je dan geen cornetje pakt idd, en t verstopt volgens mij als een malle...

21

Ik heb ze liggen en zal een foto voor je maken.
Je zet de spuitmond erop en dan gaat er een ring overheen, je kan dus ten alle tijde je spuitmondje vervangen.

22

Bommeltje schreef:

En ik ben dan weer zo'n slimme die geen cornetjes kan vouwen :+
Ik heb met bakpapier en de how-to op mijn scherm aan het vouwen gegaan voor de pc maar nope, niet gelukt....  :lol:

23

ik ben daar ook slecht in meestal laat ik t anderen doen  :o
maar ik pak gewoon spuitzakken voor ri met een natte doek eroverheen

24 Laatst bewerkt door Mirka (14-07-2011 15:28)

de coupler van wilton past gewoon op de reisknijpflesjes,  en dan kan je de tips erop vast draaien :Y

Knijpflesjes werken prima om te icing, zeker als je siliconen afdekdopjes gebruikt: de icing hardt dan niet uit in de flesjes (veel makkelijker dan cornetjes of spuitzakken)

Karin09 schreef:
willemz schreef:

Dat setje heb ik vorige week bij de big bazar gekocht............

Ik heb dit setje ook gekocht in de hoop dat het zoiets vergelijkbaars was met de Amerikaanse flesjes maar mooi niet dus. Gelukkig koste het niet veel. Bovendien vind ik die harmonica flesjes niet makkelijk schoon te krijgen.

Maar ik krijg hier wel andere goed bruikbare info, bedankt.