1 Laatst bewerkt door debby1985 (13-07-2011 18:10)

Onderwerp: welke watten voor een strik open te houden???

welke watten of wat anders gebruiken jullie on de strik open te houden? en hoe lang moet zo'n strik drogen?

ik heb katoenen gebruikt alleen er kwamen allemaal kleine pluisjes aan de strik plakken  :s  :think:

2

Re: welke watten voor een strik open te houden???

Debby,
Ik laat de lussen eerst drogen zodat ze niet meer dicht vallen. Is dit niet mogelijk kan je keukenrolpapier oprollen tot rolletjes in de juiste maat en dit ertussen steken.
Veel succes!

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

3

Watten zou ik vooral niet gebruiken, die blijven pluizen/plakken. Keukenrolpapier en dan gewoon prutsen tot je rolletjes/stukjes hebt die in de grootte van je (gewenste) lus passen.

Ik heb bakpapier opgerold en er tussen gestopt...
Het is de strik die ik als profielfoto heb. Het was ook mijn eerste strik.

Bakken is mijn passie!!!

5

Ik gebruik gewone plastic huishoudfolie. Een flinke dot maken/draaien en dat ertussen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Ik gebruik 1 velletje toiletpapier(van een rolletje dat ik dus enkel voor dit zo'n dingen gebruik ;) )
Vind dit net groot genoeg om de lussen nog even verder te drogen indien nodig.
Maar vind het ook het best ze helemaal laten harden op hun zij....

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

7

Wat voor strik bedoel je eigenlijk? Een lussenstrik of een strik met 2 lussen, zeg maar. De lussen van een lussenstrik leg ik op z'n kant en de twee lussen van de andere strik vul ik met keukenpapier omdat watten inderdaad plakken.

ik wil ook graag een strik met 2 lussen maken, heb al wat how to´s gevonden op internet enz maar waar ik niet uitkom is hoe je de strik moet laten drogen... Ik had op 200gr fondant 2 theelepels tylose gedaan en goed gekneed. maar toen ik de lussen op hun kant legde scheurde ze wat en zakten gelijk in... wat doe ik fout???

Ik laat alle lusjes op hun kant drogen (grote lussen om een roller die ik op twee bakjes laat rusten).
Mocht het nog wat inzakken, dan gaan er stukjes opgerolde en geknipte keukenrol tussen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik sinds ik gumpaste ooit ontdekt heb, ik nooit meer tylose gebruik :)

@ Diane's taarten:
Wat heb je voor fondant gebruikt dan? En hoe dik heb je uitgerold?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

10

Ik hew vanavond voor het eerst lusjes voor een strik gemaakt, morgen in elkaar zetten. Ik heb een velletje keukenrol opgerold om een hamertje van mijn zoontje (handig soms dat kinderspeelgoed ;)) en die door de lussen, er paste precies 6. Toen ik volgende 6 uitgesneden heb, waren de eerst al bijna droog, iig genoeg om alleen met rolletje tussen, zo kon ik alweer het hamertje gebruiken.

@Suikertaartjes-Suuz]: ik heb fondant van Bakels. en uitgerold tot n mm of 5 denk ik???

Dat is nog vrij dik eerlijk gezegd....
Maar normaal gesproken zou het wel moeten drogen. De luchtvochtigheid in huis en buiten zijn natuurlijk ook van invloed. Ik heb laatst een dummy weg moeten gooien omdat hij redelijk was ingestort. Ik zit in een mergel gebouwtje, dus de luchtvochtigheid is een crime :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

13

je kan ze ook op de zijkant leggen en dan drogen ze ook mooi naar eigen grote ;)

ik heb het vanmiddag nog eens geprobeerd en nu zijn ze wel gelukt! denk dat ik er gister teveel tylose bij had gedaan!