1

Onderwerp: Herontdekken van een oude hobby

Vanaf ongeveer mijn 12e jaar heb ik (met veel vallen en opstaan) op alle verjaardagen in het gezin taarten gebakken. Al doende leerde ik eenvoudige dingen (de oven niet op grill-stand zetten, het nut van de sate-prikker, bloem en poedersuiker niet verwisselen etc), totdat ik ook ingewikkeldere taarten kon maken. Een voorliefde voor lagen-taarten heb ik daardoor nog steeds.
Een oude allerhande uit 1989 bewaar ik nog steeds zorgvuldig, omdat daar een aantal mooie taarten in stonden.

Omdat er bij het bakken altijd wat misgaat bij mij, en er voor een verjaardag al gauw 3 taarten gebakken 'moesten' worden, ben ik er een tijd mee gestopt. Ik nam er een dag voor vrij en werd er erg chagerijnig van.

Dit jaar heb ik met een aantal vriendinnen een workshop taarten versieren gevolgd en daardoor ging het weer kriebelen. Ik ben weer rustig aan begonnen met cupcakes voor het kraamfeestje van mijn zoon en ben weer enthousiast plannen aan het maken voor mijn verjaardagsfeestje komend weekend.

Vanmorgen heb ik samen met mijn dochter chocolade koekjes gemaakt volgens een recept op dit forum en ik ben blij verrast dat ook koekjes lekker + makkelijk kunnen zijn (ik ben nooit verder gekomen dan zandkoekjes en die zijn wel makkelijk maar niet lekker).

Dochterlief vond het mixen leuk om te zien en heeft goed geholpen met het rollen van de chocolade balletjes door de poedersuiker (na het 2e balletje mocht ik het overnemen, want toen was ze druk bezig om haar handen af te likken).  :D

Nog wat cijfertjes over mij en mijn gezin:
Ik ben 37 jaar (is even wennen, dat ben ik pas een paar uur), ben getrouwd, heb een dochter van 2,5 en een zoon van bijna 3 maanden.

Ik hoop met behulp van dit forum mijn oude hobby weer op te pakken en allemaal nieuwe trucjes en recepten op te doen.

..bezig met herontdekken van een oude hobby..

2

Re: Herontdekken van een oude hobby

Welkom en gefeliciteerd met je verjaardag!!!