1 Laatst bewerkt door Maudje (12-07-2011 15:16)

Onderwerp: Oreo creamcheese frosting

Vanmiddag oreo cupcakes gebakken met een dikke laag oreo creamcheese frosting erop  :9 Erg lekker!

Hier het recept:

- 100 gr. Monchou roomkaas
- 50 gr. boter
- 200 gr. poedersuiker
- 2 theelepels vanille aroma
- 5 a 6 oreo koekjes verkruimeld.

mix de roomkaas en de boter. Hierna al mixend de poedersuiker erdoor mixen totdat het een glad beslag is. Daarna de vanille arome en de koekjes erdoorheen mixen.

Ik vond het erg lekker op zowel de oreo cupcakes als op de naturel cupcakes :) Ik had ze in de koeling gezet waardoor de frosting iets steviger werd en vond dit persoonlijk nog lekkerder!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

Re: Oreo creamcheese frosting

Klinkt lekker! Ga ik zeker uitproberen. Hoe heb je oreo cupcakes gebakken? Gewoon oreo's nog het beslag doen?

3

Heb gewoon de mix van funcakes gebruikt en dan idd oreokoekjes verkruimeld en dat door het beslag gedaan. Daarna heb ik een oreo koekje op de bodem gelegd en daar bovenop het beslag :) Hier was het een groot succes!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

4

Ik bericht je even zo...

Ik heb nu twee emailtjes gekregen maar je zegt dat je email niet werkt dus hoe kan ik je terug emailen dan??  ;)
Als ik reply op de email van het taartenforum gaan ze automatisch naar je hotmail adres, die dus niet werkt.

Als je even het juiste adres doorgeeft dan ik hem nog een keer doorsturen naar je!

:)  :)  :)

Liefs van Christel
www.taartvanchris.hyves.nl

Hoeveel cc's heb je kunnen maken met dit recept?
Fijn een recept met niet zoveel boter! Dat lusten ze hier in huis niet zo graag.  :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

6

De cupcakes had ik gewoon gebakken met de mix van de webshop... Met deze creamcheese kun je zeker een stuk of 20 cakes afsmeren!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

7

krizzy1978 schreef:

Ik bericht je even zo...

Ik heb nu twee emailtjes gekregen maar je zegt dat je email niet werkt dus hoe kan ik je terug emailen dan??  ;)
Als ik reply op de email van het taartenforum gaan ze automatisch naar je hotmail adres, die dus niet werkt.

Als je even het juiste adres doorgeeft dan ik hem nog een keer doorsturen naar je!

:)  :)  :)

Zo we hebben elkaar gevonden via de email  :thumb:

Liefs van Christel
www.taartvanchris.hyves.nl

Bedankt voor het recept.
Heb ook een vraagje, misschien is het een dom vraagje maar schraap je de vanillevulling af van de oreokoekjes en verkruimel je dus alleen de koekjes  of gaat die vulling mee tijdens het verkruimelen ?

9

Ik heb de vulling ook gebruikt :) Het is inderdaad beter om ze even van elkaar af te halen en daarna de vulling heel klein te snijden, die krijg je anders niet zo verkruimeld ;)

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*