1

Onderwerp: Typisch Bruidstaart?

Hallo allemaal,
Is er iets typisch voor een bruidstaart?
Een bepaalde vulling? Aantal vullingen?
Iemand zei dat de top-taart 1 jaar in de vriezer gaat.... kunnen alle vullingen in de het vriezer-onderwerp ook een jaar lang in de vriezer?
Moet een bruidstaart getrempeert worden om zo lang houdbaar te zijn?
Hoe zit dat met proef-taartjes die ik wel eens voorbij zie komen?
Ik heb een eerste aanvraag voor een bruidstaart en ben er dus nog helemaal niet in thuis.... Wat zijn de routines?
Wie wil me even op weg helpen?
Dank je wel.

Suuske's Shirts & More Suuske's Taartjesfeest Hav-a-shirt
Trotse mama v. Juulke met veel te veel hobby's!

2

Re: Typisch Bruidstaart?

de bovenste taart gaat alleen in de vriezer als het bruidspaar daarom vraagt. en garantie tot aan de deur want volgens mij blijven de meeste etenswaren niet een jaar lang goed in de vriezer... ik heb het bruidspaar geadviseerd om hem op hun 1e trouwverjaardag te laten ontdooien en dan vooral de zintuigen hun werk te laten doen en bij twijfel toch echt weggooien.

een proeverij vind ik wel verstandig want dan kan het  bruidspaar beslissen wat zij lekker vinden qua vulling, maar er zullen vast bruidsparen zijn die geen behoefte hebben aan een proeverij omdat ze al weten welke vulling ze graag willen.

dat geldt ook voor aantal vullingen, tremperen, etc. het is maar wat zij willen.

zo zie je dat eigenlijk alles bepaald wordt door de wensen van het bruidspaar  :)

3

Ik heb toen zelf voor champagnecreme met frambozen en een frambozenjamvulling gekozen. Houdbaar buiten de koeling, wel fijn aangezien ze op de locatie geen ruimte in de koeling hadden.

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

4

ah....dank je voor jullie reacties....
dus eigenlijk is een bruidstaart ook "gewoon een taart" :) alles in de stijl van de wensen van de klant....  duidelijk :)

Nou, ik ben benieuwd of we er uit komen en of ik mijn eerste bruidstaart mag maken :)

Suuske's Shirts & More Suuske's Taartjesfeest Hav-a-shirt
Trotse mama v. Juulke met veel te veel hobby's!

5

lastig he. heb van de week ook mijn eerste opdracht gekregen voor een bruidstaart. voor mijn boer en zijn vriendin:)

6

Voor een bruidstaart wordt vaak gekozen voor een champagne-vulling. Dus bijvoorbeeld champagnecreme met frambozen of aardbeien. Maar het ligt er uiteraard helemaal aan wat het bruidspaar wil!
Missschien kun je ze bellen/mailen om een afspraak te maken? Om samen te bespreken wat ze mooi en lekker vinden. Dan is het voor jou meteen wat duidelijker. :)
Ik heb een paar bruidstaarten gemaakt en niet 1x wilde het bruidspaar het bovenste taartje invriezen, ha ha. Dus wat dat betreft heb ik geen tips voor je (qua vulling van het bovenste taartje). Tremperen heb ik trouwens wel gedaan, geeft toch een subtiele smaak aan de taart.
Succes met je opdracht! :Y

7

gisteren waren wij 1 jaar getrouwd. taart wat we ingevroren hadden was niet lekker meer en is dus in de kliko beland.

mijn broer en zijn aanstaande zijn gek op chocolade en willen naar alle waarschijnlijkheid bonbonbloc vulling.

vooral mijn broer houdt niet van alcohol en helemaal niet van champagne.
en hun beider families zijn verslingerd aan chocolade.

8

wat ik uit ervaring weet is dat chipolata hier erg in trek is...