1

Onderwerp: Fondant van de Sligro

Ik heb gister deze how to gemaakt
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=152087

en de hele nacht laten dragen en zelfs nu is die nog niet hard.. ligt dat misschien aan me fondant? ik heb nu keer een emmertje fondant van de marko gekocht maar het blijf zo zacht.. Iemand ideeen?

2

Re: Fondant van de Sligro

heb je nou makro of sligro fondant gebruikt? en heb je wel rolfondant gebruikt? en was het funcakes fondant want die droogt volgens mij niet

en t is nogal vochtig en warm op t moment dus ms duurt het langer dan een nacht voor het hard is

etmc schreef:

heb je nou makro of sligro fondant gebruikt? en heb je wel rolfondant gebruikt? en was het funcakes fondant want die droogt volgens mij niet

en t is nogal vochtig en warm op t moment dus ms duurt het langer dan een nacht voor het hard is

Oh ahah sorry! Het was van de sligro.. ik heb ook de funcakes van de marko maar die droogt dus ook niet? Die wilde k nu gaan proberen haha maar dat heeft dan geen nut! Weetje iets wat wel goed droogt? En het was wel de rolbare fondant..

4

bakels fondant hard goed uit

Oke dankjewel!

6

In de howto staat ook 'Flowerpaste' en geen fondant..

Het verdunnen lukt niet met fondant  :nooo Kans is erg groot dat je fondant gaat scheuren.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:

In de howto staat ook 'Flowerpaste' en geen fondant..

Het verdunnen lukt niet met fondant  :nooo Kans is erg groot dat je fondant gaat scheuren.

Oh echt... daar heb ik dan gewoon over heen gelezen! Misschien moet ik toch maar is wat meer aandacht besteden aan de letters van plaats de plaatjes ;)

Maar heb is zitten google.. maar dat flowerpast kan je dat ook kopen of kan je dat alleen zelf maken? of was dat nou gumpaste.. god zeg waarom is er zoveeeel haha

Is het er wel een fondant die goed uit hard? iedereen zegt weer wat anders op het forum ik lees me suf!

8

Flowerpaste en gumpaste zijn nagenoeg gelijk.. met gumpaste (wilton bijvoorbeeld) kun je ook heel goed bloemen maken  :Y

Zelf maken is een optie, zie de recepten aan de linker zijde van deze pagina...

Bakels fondant hard erg goed uit, maar is nog steeds niet geschikt om te verdunnen zoals dat met deze bloem is gedaan. ook met Bakels fondant is tylose aan te raden..

Voor bijvoorbeeld een lussenstrik is er 1 fondant die geen tylose nodig heeft.. Maar met deze temparaturen en luchtvochtigheid zou ik zelfs die nu niet garanderen, en dat is de Wilton sugarpaste

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:

Flowerpaste en gumpaste zijn nagenoeg gelijk.. met gumpaste (wilton bijvoorbeeld) kun je ook heel goed bloemen maken  :Y

Zelf maken is een optie, zie de recepten aan de linker zijde van deze pagina...

Bakels fondant hard erg goed uit, maar is nog steeds niet geschikt om te verdunnen zoals dat met deze bloem is gedaan. ook met Bakels fondant is tylose aan te raden..

Voor bijvoorbeeld een lussenstrik is er 1 fondant die geen tylose nodig heeft.. Maar met deze temparaturen en luchtvochtigheid zou ik zelfs die nu niet garanderen, en dat is de Wilton sugarpaste

Oke, en de bakels fondant word dat wel hard met tylose? want dat heb ik wel in huis! Ik had 2 emmertjes gekocht van de sligro omdat ze maar 4 euro per kilo waren ik vind het voor bekleden echt top spul maar het word zelfs met tylose niet echt hard.. En zijn de ingredienten voor de gum paste ook ergens andres te kopen dan in de webshop?

10

Emmertjes bakels.. weet je zeker dat het wel rolfondant is?
Ik weet namelijk dat de emmertjes van de sligro van 1 kg eigenlijk gewoon giet fondant is.. dus vloeibaar.. dat zal nooit hard worden. (Het lijkt meer op de fondant wat op een Glacé-koek zit.

Bakels Pettinice 1kg zit in plastic verpakking..

11

Fondant van de sligro in de emmertjes is rolfondant  van het merk Niels de Veye. Ik kan er niet mee bekleden maar word wel hard hoor!

Groetjes Erna

Nee de sligro heeft idd toch echt rol fondant emmers! Ik heb het gister nog maar eens geprobeerd en nu waren ze aardig hard! Maar ik kan er wel gewoon mee bekleden...

sligro fondant wordt gewoon hard hoor!! misschien iets langer wachten of meer tylose, ik heb er geen problemen mee, en vind hem goed.

I never met a calorie I didn't like....

14

Sligro fondant is gewoon normaal fondant hoor. Ik moet zeggen dat ik hem op het moment beter vind dan bakels ik vind bakels de laatste tijd erg slap en plakkerig en die van de sligro bevalt prima, hard goed uit en is prima om te bekleden.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

maris18+ schreef:

Sligro fondant is gewoon normaal fondant hoor. Ik moet zeggen dat ik hem op het moment beter vind dan bakels ik vind bakels de laatste tijd erg slap en plakkerig en die van de sligro bevalt prima, hard goed uit en is prima om te bekleden.

Jullie hebben helemaal gelijk! Het was die dag erg warm weer en echt alles plakte als een gek! Ben gister weer aan de slag gegaan en vandaag waren ze prima gedroogd! Heb vandaag (me kids waren bij de oppas mogen geen kinderen naar binnen :( ) Meteen nog 2 emmertjes gehaald :D

16

maris18+ schreef:

Wat doe ik dan fout? Ben mij begint het altijd te scheuren en met marsepein krijg ik mijn taarten toch wel strakker.

Groetjes Erna

Erna schreef:
maris18+ schreef:

Wat doe ik dan fout? Ben mij begint het altijd te scheuren en met marsepein krijg ik mijn taarten toch wel strakker.

Ik heb geen idee? Bij mij scheurt het vrijwel nooit.. Ik heb de marsepein nog nooit geprobeerd.. is de marsepein van de sligro wit of gewoon die amandel kleur? ik vind alitjd dat je van de fletse kleuren krijgt daarmee..

18

Nee, had eerst de marsepein van funcakes. Heb nu die van zeelandia. Maar nog niet mee gewerkt, eerst de fondant op maken ;-)

Groetjes Erna

ik krijg het juist strakker met fondant, maar dat is misschien persoonlijk.

marsepein van de sligro, niet doen hoor!!!!!!!!!!!!

I never met a calorie I didn't like....

20

ik had geen problemen met marsepein van de sligro. bij mij scheurt funcakes marsepein heel snel??

Ik wist niet dat de sligro fondant had! handig!!! :)

Groetjes Christa!

Christa163 schreef:

ik had geen problemen met marsepein van de sligro. bij mij scheurt funcakes marsepein heel snel??

Ik heb nog maar 1x met marsepein gewerkt en ik bond t niks! Bij de sligro kost 1kg 3,50 dus dat is geen geld! En ik vond t tot nu toe prima spul

22

RowanVeenstra schreef:
Christa163 schreef:

Ik heb nog maar 1x met marsepein gewerkt en ik bond t niks! Bij de sligro kost 1kg 3,50 dus dat is geen geld! En ik vond t tot nu toe prima spul

Is de fondant maar 3.50 voor 1 kilo???? KOOPIE! in de taartwinkel betaal ik 3 euro meer. is ook niet de moeite, maar toch!
Ik vond marsepein heerlijk werken...maar nu met ronde taarten scheurd het steeds....snap er niks van :s

Groetjes Christa!

Christa163 schreef:
RowanVeenstra schreef:
Christa163 schreef:

Is de fondant maar 3.50 voor 1 kilo???? KOOPIE! in de taartwinkel betaal ik 3 euro meer. is ook niet de moeite, maar toch!
Ik vond marsepein heerlijk werken...maar nu met ronde taarten scheurd het steeds....snap er niks van :s

Hahah ja bij onze sligro teminste wel.. (Leiden) Maar neem aan dat de rest van de sligro's dezelfde prijzen hebben! Ik heb de marsepein nooit gebruikt.. weet niet waarom maar vanaf het begin af aan was ik verkocht aan fondant haha. Ik vind marsepein wel lekkerdere maar zo kan ik ook niet snoepen ;)