1

Onderwerp: Mijn eerste cupcakes

Nou gisteren was het zover  :) Ik heb een middagje in de keuken gestaan om mijn eerste cupcakes te gaan maken/bakken. Het is helemaal gelukt hoor! Het recept staat erbij:

http://www.sugarblossom.nl/wp-content/uploads/2011/07/Hazelnoot-amandel-cupcake.png

http://www.sugarblossom.nl/wp-content/uploads/2011/07/Hazelnoot-amandel-cupcake-mams.png
Voor moeders gemaakt deze. Alleen met ander versiersels.

Vanille Cupcakes frosting Praliné Hazelnoot met Amandelen
Bakken | 45-60 minuten | 12 cupcakes en ♥ cupcake p/p/

Ingrediënten cupcakes
• 200 gr. margarine / boter (kamertemperatuur)
• 200 gr. witte basterd suiker
• 200 gr. zelfrijzend bakmeel
• bakpoeder of eventueel (poedersuiker)
• zakje vanille suiker
• 3 grote of 4 normale eieren
• 100 ml melk (kamertemperatuur)
• Praliné Hazelnoot (te koop bij bakwinkels) (vervanging chocopasta met hazelnoot)
• vanille extract
• cupcake / bakvormpjes

Ingrediënten botercrème / frosting
• 200 gr. margarine / boter (kamertemperatuur)
• 3 of 4 eetlepels Praliné Hazelnoot
• 1 theelepel citroen
• 10 ml melk (kamertemperatuur)
• 175 gr. bakpoeder of (poedersuiker)
• kleurstof (gewenste kleur voor het toefje)
• versiering (amandel en chocolade snippers)

Bereidingswijze
1. Verwarm je oven voor op 175ºC en plaats de cupcake vormpjes op je ovenblad.

2. Pak een grote beslagkom en meng de boter, de suiker, vanille extract en de vanille suiker door elkaar met een mixer.

3. Meg nu nog 1 voor 1 de eieren. Zeef de zelfrijzend bakmeel en de bakpoeder er doorheen. Mix het nog even 3 minuten door tot het hele beslag gemengd is.

4. Verdeel het beslag over de cupcake vormpjes en vul ze tot de helft vol en leg ze in de oven.

5. Bak de cupcakes voor 15 tot 20 minuten. Note: doe de oven niet open totdat de cupcakes klaar zijn!

6. Begin nu met de botercrème: pak een grote beslagkom en meng de boter, citroen, bakpoeder (gezeefd), melk er doorheen en mix het. Doe hierna 3 of 4 eetlepels Praliné Hazelnoot, en een mespuntje kleurstof doorheen. Je botercrème is klaar om te gebruiken.

7.
Pak een spuitzak met één gewenste vormpje. Schep de botercrème in de spuitzak en maak hiermee een rondje om de cupcake. Versier de cupcake met amandelen en chocolade snippers.

Re: Mijn eerste cupcakes

Oh ja bijna vergeten... is naar eigen recept gemaakt. Heb maar wat uitgeprobeerd en ze waren onwijs lekker!

3

lijken lekker :9
zien er in ieder geval heerlijk uit :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Dankjewel Emmy!  ;)

Volgens mij moest mijn post ook bij recepten? zie nu dat mijn bericht helemaal verkeerd staat.  :s

6

hihihi, dan meld je dat even of je haalt hem gewoon weg en zet hem bij recepten. Maarree heb je niet zo´n mooie cupcake pan? Dan behoudt je cupcakeje ook zijn vorm, nu is het papiertje uitgezakt.

Goed dat je dat zegt ik heb m wel liggen en ik zat nog te twijfelen om dat ding te gebruiken. Volgende keer maar eens doen. Thanks!!

8

Je mag uiteraard wel je eerste cupcakes showen. Ze zien er erg leuk en lekker uit.
Je kan dan alsnog het recept ook in de receptenrubriek zetten.

Dus achteraf, zo verkeerd sta je niet. ;) Je kan zelf trouwens ook op 'melden' klikken, dan komt het meteen bij ons terecht.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Thanks Pooh!