1

Onderwerp: Slagroomtaart maken; kan dat een dag van te voren ??

Ik wil graag zelf een slagroomtaart maken,maar kan je het dan wel de dag van te voren maken, zonder dat de slagroom inzakt of smelt ?

Ik heb wel gelezen dat je het kan verstevigen met Klopfix of aangevette slagroom gebruiken, maar staat dat dan de volgende dag nog mooi rechtop ? :/

Ik zou het dan de middag ervoor willen maken en het wordt dan de volgende middag aangesneden.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

2

Re: Slagroomtaart maken; kan dat een dag van te voren ??

Jahoor ,dat kan gerust , mits je idd Klopfix toevoegd óf aangevette slagroom gebruikt .

Carpe Diem !

3

kan ook als je slagroom gebruikt met 35 of 40% vetgehalte, een bakker gebruikt ook geen klopfix of aangevette slagroom (althans hier toch niet) en die zakt ook niet in

4

nee maar die gebruiken gestabiliseerde slagroom das weer anders dan die in de supermarkt

5

etmc schreef:

nee maar die gebruiken gestabiliseerde slagroom das weer anders dan die in de supermarkt

Zeker niet allemaal hoor, de meeste collega's die ik ken (ik incluis) gebruiken gewone slagroom 35 of 40% + suiker. Privé gebruik ik vaak Campina 40%, deze zit in brickpakken van 1l en is bij ons in België gewoon in de supermarkt te koop. Bij extreem heet weer wordt in sommige bakkerijen wel eens een stabilisator toegevoegd, maar dit geldt zeker niet voor elke bakkerij. Persoonlijk hou ik er niet van, dit geeft een plakkerig mondgevoel.

6

die slagroom van debic en hollandia e.d. zitten allemaal stabilisatiespul en emulgator in in tegenstelling tot die van de supermarkt in nl...

7

Ja idd, carrageen. Maar dit zit ook in de slagroom van bv. Friesche Vlag. Het kan natuurlijk dat er in NL merken zijn die geen carrageen bevatten hé.

Je bedoelt fleuretteroom? Die zakt inderdaad niet in :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Je bedoelt fleuretteroom? Die zakt inderdaad niet in :)

zou kunnen dat die zo heet hoor, ik weet dat ik een tijdje geleden room van Friessche Vlag heb gekocht net over de grens. Was zowat idem als die van Campina in het verwerken.