1

Onderwerp: 1e keer cake pops maken. SOS!

Ik ben bezig om cakepops te maken van de overgebleven restjes van mijn push up cake pops. Ik heb hiervoor gewoon goedkope hotelcake van AH gebruikt. Deze plakt van zichzelf al behoorlijk.
Hierdoor een beetje citroensap, botercreme en witte chocolade pasta. Ik ben nu balletjes aan het maken (ca. 16 gram). Ik heb van die Wilton stokjes door midden gedaan en daar wil ik ze op zetten. Maar het deeg lijkt erg vet en zacht en glijdt dus zo naar beneden zodra ik het stokje rechtop zet.
Wat nu????!!!!
Ik heb er nu een aantal in de vriezer staan. Kijken wat er dan gebeurd. Mog meer tips????

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: 1e keer cake pops maken. SOS!

Ik doop het stokje altijd eerst in de gesmolten chocola en dan direct in de koelkast

Succes ermee!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

de balletjes even in de vriezer doen. Dan na een minuutje of 10 de stokjes erin zetten, weer de vriezer in ( half uur tot een uur) en dan kun je als het goed is gaan chocodippen en versieren !

Succes !!! :thumb:

4

En als ik ze klaar heb wil ik ze invriezen want ik heb ze zaterdag pas nodig.
Hoe gaat het dan met ontdooien? Dan doe je in de koelkast neem ik aan. Maar zakken ze dan niet weer naar beneden als ze ontdooit zijn?

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

5

Ik heb nu zelf gisteren pas voor het eerst voorwerk gedaan.
Wil ze vrijdag gaan gebruiken. Haal ze donderdagavond eruit en dan idd in de koelkast. Ik verwacht niet dat ze zakken...
Als ze de balletjes echt niet mooi meer zijn, zou je ze opnieuw moeten kunnen draaien (ik heb er nog geen stokje in gedaan nu !)

Maar nogmaals, dit is ook maar mijn eerste keer... :s

6

Ik heb ze af! Voor de eerste keer viel het me niet tegen. Het is wel een geknoei. Ik heb ze dus nu helemaal af (dus met choco en dip) in de vriezer gedaan. Haal ze er vrijdagavond uit en dan zie ik zaterdag wel wat er van over is gebleven.
Het is gewoon een extraatje voor bij een kinderverjaardag. Leuk maar geen must dus.
Maar tips en ideeen zijn altijd welkom!

Gr. Dolfijn

Ik heb gister dit filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=80PCMoL2 … p;index=17 En het werkt! :D