1 Laatst bewerkt door CindyM (08-07-2011 12:29)

Onderwerp: bbr mislukt. 250 ml slagroom genoeg voor 22+18 rond?

heb net bbr gemaakt van het recept van de site. geen mix dus maar met verse eieren. ik heb het al 10tallen keren gemaakt en nog nooit mislukt. hij blijft dun dus ik denk dat ik toch ergens iets verkeerd afgewogen heb. ik heb het nu in de koelkast gezet om te kijken of hij dan toch een beetje opstijft maar mijn hoop is al gevlogen  :/ . opnieuw maken kan niet want ik heb nog maar 1 ei dus dat schiet ook niet op...

ik heb nog een beker met 250cl ongeklopte slagroom staan in de koelkast. kan ik daar een taart van 22 cm en 18 cm mee vullen?
het wordt dan
1 laag slagroom met verse aardbeien en
1 laag aardbeienjam.

de bedoeling was natuurlijk 1 laag bbr met verse aardbeien en 1 laag aardbeienjam. voor beide taartjes dezelfde vulling.

maar red ik het met 250 ml slagroom voor 22+18 cm? (ik kan niet weg om boodschappen want er ligt een lief klein meisje te slapen....) en die taart moet nu dus afgesmeerd en bekleed worden zodat ik vanavond kan decoreren anders ga ik het niet redden.

ik haat tegenvallers  :s

Re: bbr mislukt. 250 ml slagroom genoeg voor 22+18 rond?

Dat wordt krapjes denk ik...

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3 Laatst bewerkt door mitsey (08-07-2011 13:06)

heb je anders nog chocolade in huis om ganach te maken en dan op te kloppen? zo hem je meer volume lijkt me  :think:

En andere laag misschien bc met de stukjes aardbei...?

4

of klopvast in de bbr? of gelatine? om het wat steviger te maken... weet het ook niet hoor.... probeer even mee te denken.
Slagroom is voor 2 taarten erg weinig denk ik.

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

5

de bbr smaakte prima en ik heb de koelkast op powercool gezet zodat hij heel snel nog veel kouder wordt en de bbr dikte inderdaad nog wat in. niet zoals het hoort te zijn, maar ik durf het wel aan. de 22 cm is nu al gevuld en afgesmeerd en die 18 cm moet ik nog even doen.

ik dacht zelf ook dat de slagroom te weinig zou zijn voor 2 taartjes en ik hou niet van dun vullen  :9. als je dan toch taart eet moet het maar royaal gevuld zijn vind ik  :D

bedankt voor jullie antwoorden  :thumb: . ik hoop dat de vulling er niet stiekem tussenuit loopt want dijkjes spuiten doe ik nooit  :o (misschien moet ik dat toch maar eens gaan doen :/ )