1

Onderwerp: Fout funcakes mix ?

Gister heb ik een nieuwe pak funcakes mix geopend en de ene naar de andere mislukte, nou ja de mix werd niet dik genoeg maar wanneer je hem bakt smaakt hij opzich wel goed gewoon zoals hij hoort hij is alleen totaal niet hoog (wat ik niet gewend ben ) en hij is dus vrij dun! Zo heb ik dat gehad met de 30, 25 en 20 cm en nu ook weer met het meppertje  :s
Ik doe niks anders dan anders, gebruik de tabellen van hier langs (zoals ik dat altijd doe ) en heb ook de tabel van funcakes zelf aangehouden maar niks helpt!

Ik heb ook al verschillende mixers geprobeerd, ook geen succes!

Ik begin dus steeds meer te denken dat het aan de mix zelf ligt! (heb funcakes er ook al over gemaild )

Dus mijn vraag heeft iemand dit probleem ook ? Of gehad ?

En had die mix ook de houdbaarheids datum tot 22-04-2012 en de batchcode 11632123

Of zou er nog iets anders te bedenken zijn ???  :think:

Ik heb nu bijna een kg zak er door heen gebakken en alles is mislukt!
Ik zal het toch niet ineens verleerd zijn ?  :grr:

Iemand deze ervaring misschien al eens gehad met funcakes ? Het is trouwens gewone biscuit!

2

Re: Fout funcakes mix ?

Ik heb dat ook weleens gehad met een zak mix. Toen had ik gemaild naar de shop waar ik deze besteld had en daar zeiden ze dat ik gewoon niet kan bakken  :lol:

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3 Laatst bewerkt door sweetheart88 (07-07-2011 20:55)

FunLovin schreef:

Ik heb dat ook weleens gehad met een zak mix. Toen had ik gemaild naar de shop waar ik deze besteld had en daar zeiden ze dat ik gewoon niet kan bakken  :lol:

:lol:  Nou ook aardig om te horen....

Maar dan weet ik waar ik aan toe ben ik kan gewoon niet bakken :(
(maar dan vraag ik me af waarom al die andere taarten wel gewoon zijn gelukt  :think:  )  :lol:

Ik kan wel naar de Makro terug gaan maar die hebben er helemaal geen verstand van denk ik  :think:

Ik wordt er echt moedeloos van :(
Nu weer 2 meptaartjes mislukt  :grr:

En het maakt gewoon niet uit wat ik bak alles mislukt :(

5

is je oven wel op de goede temperatuur? Wellicht is hij stuk?

6

Ligt het misschien aan je oven?! :think:

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Nee het probleem begint eigenlijk al bij de mix !
Hij wordt niet zoals hij normaal wordt.... Hij is veel te dun normaal is hij veel dikker...
En ik gebruik gewoon dezelfde hoeveelheden als anders, ik mix even lang als normaal (nu zelfs langer omdat ik zie dat hij niet dik wordt ) en het maakt niet uit met welke mixer (Heb er inmiddels al 3 gebruikt ) hij blijft vrij dun! Dus daar gaat het eigenlijk al mis denk ik.....

Morgen even wat mix bij mijn zus halen, die heeft mix met een andere data, kijken of het aan de mix of aan mij ligt!

8

Nee het ligt echt aan de mix hoor! Ik had toevallig een 5 kilo zak besteld 2 maanden terug en ik heb geloof ik wel 6 taarten gebakken die steeds mislukte. Iedere keer zakte ze in na 25 bakken. Ik heb toen contact gehad met de webshop en toen kon het aan de oven liggen ( nog geen jaar oud) dus of ik het nog is wilde proberen met een thermometer omdat de oven misschien kapot was. Lukte natuurlijk ook niet. Na overleg heb ik 2 weken geleden de zak teruggestuurd en ze gingen het zelf testen. Ik wacht nog steeds op antwoord. Ik had alleen wel een andere batchcode en datum dan jou. Ik begreep later ook dat er meerdere klachten waren geweest na mij. Misschien kun je hier iets mee!

9

Gelukkig!
Dacht ook al dat het aan ons lag.
Wij hadden ze nodig voor een workshop, heb er wel 20 gebakken denk ik. 5 kg zak en later maar 1 kg zakken gepakt. Wij hebben de verpakking bewaard en zullen het nog navragen.
Erg vervelend. Het meel is tot daaraantoe, maar ook je eieren raken op....

10

Volgens mij is er vorig jaar rond de kerst ook een terugroepactie geweest van de funcakes biscuitmix, er zou dus wel degelijk een fout in de mix kunnen zitten! Ik hoop dat je antwoord krijgt van Funcakes en anders zou ik toch gewoon even teruggaan naar de makro!

11

Ik wacht even de reactie van funcakes af....
Terug naar de makro heeft geen zin! 1 zak is namelijk al open en de ander is leeg (met allemaal mislukte biscuits! ) Maar ik heb de zak wel bewaard!

12

Nou ik heb een reactie terug er zat dus idd een fout in de mix bij een aantal met die codes...
Laat het nu net zijn dat ik 2 zakken heb met dezelfde code en ze allebei dus slechte mix zijn :(

Ik krijg nu een nieuwe zak toegezonden.... (misschien wel 2 omdat ik heb aangegeven dat ik 2 zakken met "slechte" mix heb )
Wel een goede service :)

13 Laatst bewerkt door Tamtaartje (08-07-2011 17:47)

Okee zie je dat het toch niet aan jou ligt ;)  Goede service van funcakes inderdaad! Fijn dat ze ook nog zo snel reageren, soms duurdt het zo lang voordat je antwoord krijg of helemaal niet. Hopen dat je toch 2 zakken krijgt!

14

Ik lees dit nu, heb ook mix met de datum 22-4 maar andere batchcode. Ga morgen aan het bakken, ben benieuwd.

15 Laatst bewerkt door Just mi (13-04-2014 14:59)

L

16

Verkoopt makro ook de funcake mix? En weet je toevallig voor hoeveel?

17 Laatst bewerkt door Frutsel (24-08-2011 12:13)

:o

18

vandaag mijn tweede mislukte biscuit ooit van een 5 kg zak van funcakes. Heb de zak nu niet bij me maar ga morgen het nr maar eens controleren.
Dan ook maar contact met funcakes opnemen denk.
Had vandaag andere mix gehaald, ander merk en die was weer gewoon perfect!
gelukkig, dacht ook dat ik ineens niet meer kon bakken...