1

Onderwerp: taart van binnen steeds niet gaar...

Als ik hele grote vormen gebruik overkomt me vaak dat de cake of het biscuit in het midden wat papperig blijft.
Nu heb ik ooit wel eens iets zien staan van een dingetje wat je daar voor kunt gebruiken. Maar ik weet niet hoe het heet en waar je dat kunt kopen? Iemand hier ervaring mee? Of nog andere tips?
Alvast bedankt!

groetjes,
Natadja

This too shall pass!

2

Re: taart van binnen steeds niet gaar...

Ik denk dat je dit bedoeld.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … p-176.html

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

3

Ik zou geen heating core gebruiken maar de bake even strips. En dan wel met oplopende temp bakken. Zal er wel iets langer over doen maar de kapsels komen er dan ook mooi gaar en gelijkmatig uit en dan heb je niet zo'n raar ding in je kapsel zitten.

4

Ik zou en/en doen, heating core én eventueel bake even strips. Die heating core is écht enorm aan te bevelen (zeg maar: nodig) bij grotere bakvormen, voor de gelijkmatige garing.

De bake even strips zijn volgens mij vooral voor het gelijkmatig rijzen...... (dacht ik ;))

Twee aparte dingen, dus wellicht eens proberen met én bake even strips én heating core?

5

Of een bloemnagel, dan heb je er ook geen heel ding in zitten, alleen een klein gaatje.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Bedankt voor de tips allemaal!
Heb je dat wel eens geprobeerd zo'n bloemnagel?

This too shall pass!

7 Laatst bewerkt door Biggeltaart (08-07-2011 07:41)

Ik heb eerst altijd de bloemnagel gebruikt (ook invetten!) en nu alleen nog maar de strips. Vanaf 25 cm en groter en mijn kapsels komen perfect uit de oven. Zakken niet in in het midden. De strips zijn ervoor dat de binnenkant gelijkmatig gaar wordt en dan pas de buitenkant zodat het kapsel gelijkmatig rijst en gaart. Ook bij de grote afmetingen 7 cm zonder inzakken.
Met de bloemnagel had ik nog wel eens een deukje, maar al veel minder.

8

Ik gebruik altijd een bloemnagel bij grote kapsels. Werkt prima. Die strips heb ik niet, maar dat lijkt me wel handig want ik heb wel vaak lage randen. Maar die bloemnagel doet in feite hetzelfde als een heatingcore.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Bedankt!

This too shall pass!

10

Leve de strips  :D , zou niet meer zonder willen/kunnen  :|
Alles rijst prachtig gelijkmatig (ook de hoeken van vierkante vormen) en is altijd goed gaar van binnen  :Y
Ik bak op 150 gr hete lucht en iets langer.
Een bloemnagel is bedoeld om bloemen te maken en niet geschikt om in bakvormen te gebruiken, hij kan nl gaan roesten en dat komt dan natuurlijk ook in je taart  :s

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties