1

Onderwerp: voor het eerst een taart maken met fondant!

hallo ervaren baksters!

binnenkort word onze zoon 3 jaar en wil dan zelf gaan bakken.
heb al 3 keer een taart met vulling gebakken en dat gaat wel goed. maar nu wil ik hem voor deze keer met fondant gaan bekleden maar heb dat dus nog nooit gedaan.

hebben jullie tips en suggesties voor me zodat ik er een prachtige taart van kan gaan maken?

groeten en alvast bedankt

2

Re: voor het eerst een taart maken met fondant!

Kijk eens bij de how-to's....van Keetie staat er een hele duidelijke! Succes  :thumb:

3

dank je voor de snelle reactie!  :thumb:
ik ga eens zoeken, en wat misschien ook wel handig om te weten is wat ik allemaal moet aanschaffen ervoor en wat me dat ongeveer gaat kosten?

dank jullie

4

verder niemand tips?

5

wat heb je in je hoofd voor taart? wat vind je zoontje leuk? aan de hand daarvan kan je een taart maken.

Vind hij Thomas leuk? Vind hij teletubbies leuk???
aan de hand daarvan kan je een ontwerp maken en fondant kopen enzo. Hoe groot moet de taart worden?

succes

Groetjes Christa!

6

hoi Christa

onze zoon is helemaal gek van auto's (cars). heb al plaatjes gvonden die je op de taart kunt leggen, dus daar kan ik het me makkelijk mee maken  ;) .
ik heb een vierkante springvorm van 24 cm dacht ik.
waar kan het beste fondant bestellen? ik begreep dat de makro dit ook heeft, is dit fijne fondant om mee te werken?
wil er ook de leeftijd op maken, daar kan ik dan eventueel een kaarsje opzetten voor de leeftijd, maar is natuurlijk leuker om hem uit te snijden in de fondant.

groetjes en bedankt,

Linda