Onderwerp: dat spul dat in een 'buys zoen' zit.. wasda?
de topic zegt het al;
heeft iemand enig idee hoe je dat spul dat in een buys zoen, of een mellocake zit maakt?
lijkt me overheerlijk als toefje op een cupcake :-)
groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » dat spul dat in een 'buys zoen' zit.. wasda?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
de topic zegt het al;
heeft iemand enig idee hoe je dat spul dat in een buys zoen, of een mellocake zit maakt?
lijkt me overheerlijk als toefje op een cupcake :-)
groetjes
volgens mij opgeklopt eiwit
Heb wel eens gelezen dat je eiwit moet opkloppen en poedersuiker er doorheen moet vouwen maar de hoeveelheden geen idee
Op google vast te vinden
En als je hem even in de magnetron zet, smelt het chocolade laagje en komt de witte laag omhoog er zit zoveel lucht in. (Nooit te lang er in doen dan ploft ie) dus denk dat het grote binnendeel van eiwit schuim is.
edit; wikipedia zegt luchtig gezoet eiwitschuim.
Fluff, kon je ook in een potje kopen = vulling van negerzoenen
Kan je dat ook als vulling voor een taart gebruiken??
Ik zou het dan combineren met stukjes chocolade... Is wel mier zoet!!
nou, ik vind fluff (oftwel marshmallow fluff) toch echt anders smaken als die zooi die in negerzoenen zit. ben gek op negerzoenen
Als je de basis neemt van de merinque creme, maar dan zonder de boter krijg je de vulling van een negerzoen.
Dusss: suiker, glucosestroop en water opkoken tot 121 graden. Eiwit opkloppen, suikermengsel erbij gieten en voila!! (wel laten afkoelen).
superlekker!!
neem aan dat je t wel al kloppende toe moet voegen toch cake it?
yep, net als of je swiss merinque creme maakt. Daar voeg je op het laatste moment nog boter aan toe. Dat doe je nu niet. Al draaiend laten afkoelen.
sorry voor de super late reactie maar bedankt allemaal!!!
komt
helemaal goed!!
Volgens mij is het het spul dat je ook moet maken voor de HiHat cupcake toeven. Is op basis van oa cream of tartar...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » dat spul dat in een 'buys zoen' zit.. wasda?