1

Onderwerp: Stapelen! iemand nog tips voor mij?

Hoi,

Ik heb even een vraag, over een stapeltaart.
Mijn moeder is van het weekend jarig en die is een zware fan van mijn taarten. Nu wilde ik dus een taart maken voor mijn mama maar ik wilde graag gaan stapelen. Voor mijn eigen verjaardag heb ik ook een stapeltaart gemaakt en vond het best een gepruts.

Ik had eerst de 2 taarten bekleed met marsepein en wilde hem daarna op elkaar zetten. Ik heb dowels er tussen gedaan en toen de taart erop gezet. Nou had ik daar dus een probleempje mee want ik dacht dat gaat makkelijk maar, niet dus. ik tilde de taart op en probeerde hem er goed op de zetten. Ik had het idee dat de taart uit elkaar viel waardoor ik dacht oohhjee hij moet er nu snel op anders kan ik opnieuw beginnen. Dus deed ik dat waardoor hij niet helemaal symetrisch op de onderste taart stond.

Toen het tweede probleem. Na het aansnijden van de bovenste taart zag de onderste taart er niet meer uit. in ieder geval het stukje waar die bovenste taart opstond.
( Ik hoop dat jullie mijn verhaal snappen want ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen... hihi )

Heeft iemand tips voor mij met het erop zetten van de bovenste laag.. en een oplossing voor het behouden van de onderste taart.? of doe ik het zo wel goed?

ik hoor graag tips!!!!

liefs Stephanie

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

Re: Stapelen! iemand nog tips voor mij?

Zoals ik begrijp uit je verhaal heb je de dowels niet net boven de taart uit laten steken maar zaten ze er echt helemaal in. Mijn tip is dus.... laat ze er 2 milimeter boveruit zodat de taart nog makkelijk te verschuiven is en de boverste taartkarton niet helemaal aan de onderste plakt.

Verder komt er natuurlijk nog heel veel mee bij kijken maar dit even ivm de dowels....

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

Had je de bovenste taart op een onderboard staan?
Op deze manier is het gemakkelijk om de bovenste taart los te maken van de onderste met snijden waardoor deze er ook nog mooi uit blijft zien.

4

Hoi allereerst heb ik je even gemeld bij de
modjes want deze rubriek os bedoeld voor het showen
van taarten.

Voor het stapelen van taarten dit vind ik ook nog
steeds erg lastig! Er zijn diverse filmpjes op
YouTube (wel in het Engels) waarin wordt
uitgelegd hoe je dat kan doen. Ook is er een how
to van ik weet alleen niet hoe je linkjes plaatst,
maar misschien als je onder het kopje zoeken
stapelen intypt en dan zoekt onder decoren en algemeen