1

Onderwerp: Candy melts zelf maken of verkrijgbaar omgeving Hoofddorp?

Hoi allemaal,

Voor mijn verjaardag heb ik het boek cake pops van bakerella gekregen en nu wil ik deze natuurlijk supergraag maken.
Alleen, nu heb ik geen candy melts en weet ik ook geen winkel te vinden omgeving Hoofddorp die deze verkoopt.. Weet iemand toevallig een winkel die dit verkoopt? Amstelveen en Amsterdam zijn meestal ook prima:)  Om nou alleen n paar zakjes candy melts bij DLT te bestellen en daarvoor al de verzendkosten te betalen of helemaal naar wormerveer te gaan..

En nog een vraagje, kan je candy melts zelf maken? Want dat zou natuurlijk helemaal leuk (en soms handig :P ) zijn :)

Dankjewel alvast!

2

Re: Candy melts zelf maken of verkrijgbaar omgeving Hoofddorp?

misschien heb je hier iets aan?
infotaartje.nl/materialen.html (even www. voorzetten  ;) )

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Weet niet wat voor kleur je wil hebben, maar je kan gewoon chocolade gebruiken voor je cake pops.

Zie het nut niet zo van zelf candy melts maken, het zijn gewoon stukjes cacao-fantasie die je gebruikt om te smelten voor hetgeen je ermee wil doen........

4

Dankjulliewel alvast! Maar zijn candymelts dan eigenlijk gewoon gekleurde chocolade? Ik dacht dat candymelts harder werden dan chocolade? Of moet je dan van die chocolade in dezelfde vorm als de candymelts kopen bijv. bij jamin omdat die ook harder worden?

5 Laatst bewerkt door Marinina (07-07-2011 10:39)

Candy-melts wordt niet harder dan chocolade hoor, het is gekleurde cacao-fantasie net zoals die koetjes repen.

Je kunt ook kleurstof op olie basis kopen, deze is speciaal om witte chocolade te kleuren.

Die chocolade in de vorm van candy-melts wordt ook niet harder dan gewone chocolade, het smelt alleen sneller omdat het kleine stukjes zijn  ;) 
Ik haal zelf altijd gewoon repen chocolade die ik dan in stukjes breek en laat smelten.

6

ow candy melts zijn imitatiechocola... weet ik dat ook weer ;)

7

Dankjewel! Ik dacht dat candymelts echt iets speciaals waren..

8

Het grootste verschil tussen candymelts en chocolade is dat je de candymelts in de magnetron kunt smelten, met chocolade is dat niet zo verstandig..

Zeker als je met pops of lollies bezig bent is het handig om het in de magnetron te kunnen doen, elke keer chocolade au bain marie opwarmen en smelten is dan een hoop werk. Het smelt niet sneller of langzaam door de grote van de stukjes..

Je kunt de melts krijgen in Wormerveer bij de leukste taartenshop, dat is ongeveer net zo ver rijden als Amsterdam of Amstelveen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!