en de uitleg erbij:
Zylom Games, een online spelletjesgigant, bestaat 10 jaar en daar hoort natuurlijk een spectaculaire taart bij. Net zo spectaculair als het feest, waarbij diverse karakters uit de spellen een rol toebedacht was.
Na wat gebabbel en geproef kwamen we uit op de patisserie van Chef Henri uit het spel Pastry Passion. Mét daarnaast Henri zelf, want dat zou er toch wel heel gaaf uitzien.
Aangezien de taart al veel te veel zou zijn (uiteindelijk hebben ze maar de helft gegeten) voorgesteld om Henri dan als dummie te maken - ze gaan 'm nu op kantoor zetten, naast andere karikaturen uit spelletjes
Wat een gepuzzel, gereken, gedoe! Constructie bedenken, nieuwe technieken bedenken/uitproberen, voor het eerst vullen met bcmix en lange tijd buiten de koelkast, exacte maten berekenen, etcetc.
Natuurlijk had ik Henri al weken (wat zeg ik, maaaaaanden!) geleden kunnen maken, maar zo werkt het niet bij Miss Pebble. Dus na wat voorbereidende dingen afgelopen woensdagochtend dus pas écht begonnen.
En tja, toen werd het nachtwerk. En nóg een keer nachtwerk. Bij het decoreren van de patisserie was ik dan ook helemaal óp gaar total loss dead, en it shows
Maar desalniettemin: IK BEN ECHT KEIKEIKEITROTS op mezelf.
De constructie onder Henri (ijzeren meubelpoot in houders tussen twee drums) bleek niet stabiel genoeg om zoveel echte taart te kunnen dragen, maar ik denk te weten hoe het anders moet, dus over een tijdje nog maar eens aan de slag met zoiets
De rest is dus dummie en dowelrods, plus twee ijshoorntjes (wie weet waar ze zitten???) en lots and lots of fondant and precision!
You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be