1

Onderwerp: Wanneer taart voor donderdag maken?

Hoi Hoi,

Ik heb een bestelling voor donderdag. Wanneer kan ik het beste die taart maken. Ik heb toevallig vandaag veel tijd over, maar kan ik em wel zo lang bewaren?

Alvast bedankt!

2

Re: Wanneer taart voor donderdag maken?

Het ligt eraan wanneer de taart af moet  zijn en hoeveel werk je hebt met het thema. Ik zou bijv. woensdag de taart bakken, een nachtje in de vriezer doen, `s ochtends laten ontdooien en dan de taart vullen, bekleden en versieren.   :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

De taart word donderdag om half 3 opgehaald.

Ik heb een kant en klare taartbodems van de ah gekocht om wat minder werk te hebben. Ben namelijk 38 weken zwanger. Dit weet de opdrachtgever trouwens :)

Het moet een barcelona taart worden.

4

Als het alleen vullen en bekleden is dan zou ik dat woensdagavond en donderdagochtend doen. Vandaag is wel een beetje vroeg, je kunt natuurlijk wel de decoraties maken en de marsepein alvast kleuren.

5

joynme schreef:

Het ligt eraan wanneer de taart af moet  zijn en hoeveel werk je hebt met het thema. Ik zou bijv. woensdag de taart bakken, een nachtje in de vriezer doen, `s ochtends laten ontdooien en dan de taart vullen, bekleden en versieren.   :Y

Waarom een woensdag gebakken taart voor donderdag in de vriezer doen? Zonde toch.

Ik zou vandaag hebben voorbereid, kleuren, versiering, zorgen dat je alle ingredienten hebt en dan woensdag afmaken.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

6

Annemarie29 schreef:
joynme schreef:

Waarom een woensdag gebakken taart voor donderdag in de vriezer doen? Zonde toch.

Ik zou vandaag hebben voorbereid, kleuren, versiering, zorgen dat je alle ingredienten hebt en dan woensdag afmaken.

Dat is niet zonde, maar zorgt ervoor dat het kapsel minder kruimelt en lekkerder is. Probeer het maar eens uit!

7

Biggeltaart schreef:
Annemarie29 schreef:
joynme schreef:

Dat is niet zonde, maar zorgt ervoor dat het kapsel minder kruimelt en lekkerder is. Probeer het maar eens uit!

:thumb:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

joynme schreef:
Biggeltaart schreef:
Annemarie29 schreef:

:thumb:

klopt helemaal ik doe ook altijd die dag ervoor bakken is een stuk makkelijker, heb vandaag toevallig een taart gemaakt en gelijk moeten vullen en bekleden, had gister verkeerd gerekend dus als gevolg taart erg laag.

maar ik doe het ook altijd een dag van te voren bakken en die dag ervoor bekleden en decoreren.

succes