1

Onderwerp: Botercreme snel zacht

Ik heb sindskort de botercreme mix van Funcake. Lekkere smaak, werkt makkelijk. Ik heb maar een ding ermee.. ik vind hem een beetje aan de slappe kant. hij is erg snel, nou ja.. zo zacht als boter :) Met decoreren is het dan een slappen hap.

Op het pak staat dat je er extra boter bij kan doen voor een stevigere creme, maar de boter is juist zacht. Ik leg mijn roomboter een uur of wat van te voren uit de koelkast.

Bij botercreme extra van deze zit had ik veel stevigere botercreme.
Wat kan ik doen om hem steviger te krijgen.

2

Re: Botercreme snel zacht

Welke roomboter gebruik je?

3

het heet echte roomboter kost 1,50 of zo .. tis een goudkleurig pakje met donkergroene versiersels en geelachtige letters...
Ligt het aan de boter? dacht deze is wat duurder zal wel goed zijn..

Moet morgen voor een baby shower aan het werk en wil toch echt iets stevigers :) Ga sowieso andere boter gebruiken dan.

4

minder water toevoegen?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Ik zeg niet dat het aan je boter ligt....maar las afgelopen week een topic over grasboter, waarbij hetzelfde probleem (net slagroom) werd aangegeven...........

6 Laatst bewerkt door Marco (04-07-2011 11:18)

Het zou kunnen, het word inderdaad zo slap als slagroom.
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de taartshop. Moet morgen aan de gang voor een baby shower. Dus wil wel met goede werken. :)

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/262673_213344582040090_185717451469470_546929_2793150_n.jpg je kan zien dat het wat glimt en vochtig uit ziet. Althans, meer dan dat ik gewend bent met het botercreme-extra dat ik van deze site heb.

7

Grasboter is idd te zacht. Ik gebruik altijd AH merk. Wanneer ik deze een uur voordat ik 'm nodig heb uit de koeling haal is deze nog echt niet zacht. Dan moet ik 'm alsnog in de magnetron zachter laten worden.

8 Laatst bewerkt door Marco (04-07-2011 15:51)

Esther68 schreef:

Grasboter is idd te zacht. Ik gebruik altijd AH merk. Wanneer ik deze een uur voordat ik 'm nodig heb uit de koeling haal is deze nog echt niet zacht. Dan moet ik 'm alsnog in de magnetron zachter laten worden.

Mm ik heb deze boter eigenlijk ook niet eerder gebruikt.. Dan ga ik toch maar morgen/overmorgen eens met andere die ik eerder gebruikte aan de gang. Hij was wel super mixen met de cupcakemix.
Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk.

We gaan het zien. :) maar dit was geen grasboter volgens mij.