1 Laatst bewerkt door bettie (20-11-2007 22:05)

Onderwerp: GGGrrrrrrrrrrrr MMF

Wie kan mij zeggen wat ik moet doen, ik moet hondjes maken en ben nu met de laatste kleur bezig, wit, heb ik gemaakt MMF ,maar het is droog en kriumeld heel erg, ik heb 24 stuks mmf en 500 gram poedersuiker en beetje water gedaan, maar het is niet te kneden. Gr Bettie

Veel taart plezier

2

Re: GGGrrrrrrrrrrrr MMF

Misschien even in de magnetron? Kweetnie hoor, ik maak nooit mmf maar dat heb ik hier wel eens gelezen...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Heb ik al gedaan, maar toch bedankt

Veel taart plezier

4

Probeer eens een paar druppies water (niet teveeeel!) erdoor te doen en wat vet erdoorheen te kneden (bv harde frituurvet als je dat in huis hebt, of natuurlijk crisco oid).

Dan kneden, kneden, kneden.
Als laatste redmiddel zeg maar.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

en voor volgende keer fondant kopen? Nee, grapje, je moet het zelf weten, maar goed, je weet hoe ik over zelfgemaakte (mm)fondant denk, we zijn geen vrienden :) (al heb ik toch wel een aantal taarten met goed gevolg ermee gemaakt hoor, maar vind het niet opkunnen tegen kant en klare fondant).

Mijn website: Presentaart

6

Mascha ik weet het, maar ik moest 100 honde koppies maken, voor mijn oppas kind die vrijdag op school een fancy fair heeft, en ik 2 taarten en die 100 cakejes met die beroemde honde koppies beloofd hebt als prijs  voor het rad van fortuin, dus ik dacht is goedkoper dan fondant, mijn taarten doe ik met marsepein natuurlijk.

Veel taart plezier

7

oh, ook nog 100 stuks :grrr: Als je toch nog fondant nodig hebt dan moet je maar ff mailen, dan stuur ik 't op. En anders heeft Koenie misschien nog wat liggen of Gurdie? Het grote voordeel van de mmf is natuurlijk de prijs, maar als je gillend gek wordt is dat het niet waard ;)
Succes ermee, weet niet voor wanneer het is, maar ik heb ook nog wel een kleine uitsteker van een hondje (weet dat je daar eens naar vroeg maar kwam het laatst ineens tegen en dacht toen daar aan).
Nou ja, succes ermee in ieder geval!

Mijn website: Presentaart

8

Ha bettie, Tips kan ik je niet geven, maar aangezien dat ik vanavond toch kom, Zal ik wat fondant voor je meenemen? enne ..... ik wil je best wel helpen vanavond hoor ;)

Groetjes Tweety!

9

Dank jullie wel allemaal, ik heb het uiteindelijk maar gemaakt van sugar pasta, nou de cakejes nog, en de 2 taarten en dan nog 17 cupcakes voor mijn kleinzoon die 4 jr wordt en weg gaat bij de peuterspeelzaal het kikkertje, en de taart voor zondag ,jawel mijnheer wil een hele grote cars taart, die van Tom Poes, hahaha, die moest het worden, oma zit maar te denken, hoe moet ik die nu weer  maken. ben dus nog aardig druk deze week

Veel taart plezier