Onderwerp: 5-laags bruidstaart door Lori en Riekele
Het bruidspaar wilde graag een taart waarop ook hun hobby's waren verwerkt: schilderen, spelletjes en hun eigen bootje met hun katten.
En ook Friesland moest er als thema in voorkomen. Van de Friese bruidegom mocht wel een hele laag in Friese stijl, maar van de Drenthse bruid mocht het wel iets subtieler...
Best moeilijk vonden wij, om er dan toch een bruidstaart-uitstraling aan te geven. Na veel heen en weer gemail en gebel met de bruid zijn we tot dit ontwerp gekomen.
We besloten dat Chindra de taart in zijn geheel zou vervoeren naar de lokatie. De week ervoor had ik van mijn vader een prachtige zelfgemaakte koelkist gekregen op mijn verjaardag om taarten in te vervoeren, dus het zou helemaal lukken!
Vanmorgen schoven wij de taart in deze kist van 65 cm hoog, met onderin een uitsparing waar 8 koelelementen in passen.
Halverwege het schuiven kwam ineens het haar van de bruidegom tegen de bovenwand. Niet te geloven! De taart was een halve cm te hoog voor de kist! Dat kwam omdat de koelelementen wat bol waren geworden door het invriezen.
Snel plannetje bedenken en besloten de koelelementen eruit te halen en er naast te leggen. KLIK, deur ervoor en WEG!
Spannend, maar heelhuids aangekomen op de lokatie en inmiddels opgegeten!
Hier is ie:

En nog even in de kist: