1

Onderwerp: Bavarois na nacht koelkast nat?

Tja weet even niet hoe ik het het beste kan omschrijven, maar had dus bavarois gemaakt die ontzettend luchtig was en erg lekker. In de koelkast gezet om op te stijven en toen ik de volgende morgen ging kijken wat de boevenste laag erg goed, maar toen ik aan het scheppen ging bleek er onder in de kom allemaal slagroom te zitten en was daaronder alles nat.

iemand een idee wat er mis is gegaan? Te weinig gelatine misschien?

2

Re: Bavarois na nacht koelkast nat?

iemand?

3

Binnen een kwartier hulp verwachten?  :rolleyes:  :rolleyes:

Nee sorry, geen antwoord voor je,, werk nooit met bavarois!

4

verse bavarois?

dan moet je roere tot hij echt afgekoeld is anders kan hij inderdaad gaan 'scheiden' tijdens het opstijven

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

Dank je Lizzl ik denk dat het daar misschien dan mis is gegaan, dacht dat het koud genoeg was....maar misschien dan toch niet. Kun je de bovenste laag die wel goed was dan nog wel gewoon eten?

@ Joyce84 ja ik weet het ben ongeduldig haha :P

6 Laatst bewerkt door Carien (01-07-2011 18:46)

had ik laatst ook :rolleyes:  heb eerst het bovenste deel op het biscuit gestreken en daar het vochtige deel overheen :o  (daar zat de meeste smaak, dus ja, ik had het echt wel eerst geproefd ;) ); heel enthousiaste reactie van gehad O-)  Ik was bang dat wanneer ik het er nog weer helemaal door zou roeren, het te 'niet-luchtig' zou worden :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

eten kan gewoon hoor :o  :o

bij mij is het ook wel eens mislukt en er waren mensen die dat helemaal niet erg vonden :9

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom