Onderwerp: Bloemetjes...
Redelijk klein en met bloemetjes was de vraag voor mijn eerste "opdracht"...
In het kader van u vraagt wij draaien hebben we dat er maar van gemaakt; dankzij een tip van een andere taarten bakster een stuk makkelijker aan mijn mooie bolletje gekomen... (Zó stom dat ik er nog niet op was gekomen om mijn blanda schaaltjes te gebruiken; gooide ze met van alles erin in de oven; maar niet met taart
)
Heb ontzettend zitten worstelen met mijn marsepein (niet gek, was ruim 32,5 graad in huis afgelopen dagen
) maar gek (maar wel gelukkig) genoeg was de grote lap om te bekleden vrij goed te behappen; geen scheuren
Edit: Op verzoek een chocobiscuit gevuld met bokkkepootjescreme en viervruchtenjam
Nog wel een vraagje; ik heb altijd moeite om de laatste plooi netjes glad te krijgen... hoe doen jullie dat?

ps: Tips zijn altijd welkom; ik ben nog niet zó lang bezig en ik leer graag!

Mmm ziet er lekker en goed uit hoor! Als je je marsepein eerst tot ongeveer de helft van de zijkant doet en er voor zorgt dat het nog niet aan de onderkant plakt gaat het makkelijker. Ik leg altijd een strook bakpapier(5 cm) tegen de onder/zijkant aan en die trek ik later weg. Op die manier lukt het mij wel.Succes ermee groetjes Thea