1

Onderwerp: Waar smeer jij je bruidstaart mee af zodat deze superstrak wordt?

Hoi,

Ik ben toch wel erg benieuwd waar jullie je bruidstaarten mee afsmeren zodat dit superstrakke taarten worden. En wie gebruikt er botercreme-icing zoals je vaak in Engelse boeken ziet en heeft daar een goed recept voor? En is het dan wel lekker als er crisco door heen gaat?

Een paar vragen, ik hoop dat iemand me er mee kan helpen.
Alvast bedankt.

2

Re: Waar smeer jij je bruidstaart mee af zodat deze superstrak wordt?

Ik smeer al mijn taarten af met bc 1:1, bij al je andere vragen kan ik je niet helpen.  :s

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Ik lees even mee. Ik smeer normaal af met 1:1, maar ik heb voor bruidstaarten ook wel eens gehoord dat mbc beter is......
Dus ik ben ook nieuwsgierig naar ervaringen.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Ik smeer altijd af met mbc in 1-2-2 (soms zelfs 1-2-1,5) hoe minder boter in de botercreme hoe beter.
Laat de taarten even opstijven in de koelkast en bekleed ze daarna... Ik heb nog nooit 1:1 gebruikt, dat vind ik zo vies... zelfs voor het afsmeren!

Het strak bekleden ligt wel voor een groot gedeelte aan strak afsmeren maar je moet de taart ook goed met smoothers bewerken om 'm strak te krijgen!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

5

En een board of drum eronder, niet alleen een kartonnetje :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Etspaghet schreef:

Ik smeer altijd af met mbc in 1-2-2 (soms zelfs 1-2-1,5) hoe minder boter in de botercreme hoe beter.

Waarom zo min mogelijk boter? Vanwege de smaak of heeft dat andere voordelen?

Life is what you bake it.

7

Taartenmarie schreef:
Etspaghet schreef:

Waarom zo min mogelijk boter? Vanwege de smaak of heeft dat andere voordelen?

Persoonlijk vanwege de smaak en mijn klanten reageren er ook heel positief op. De creme blijft ontzettend luchtig en lekker! Zeker als ik er smaakjes aan toevoeg komen die veel beter uit.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Maar smeert het ook strakker af? Want dat was volgens mij de vraag.
Evengoed bedankt voor de tip om minder boter bij de mbc te gebruiken. Ik heb me altijd netjes aan het 123 recept gehouden.

Ik ben zelf nu voor het eerst aan het uitproberen met fondant, zelf heb ik hier totaal geen ervaring in. Maar mij is duidelijk geworden dat onder de fondant altijd(?) een icinglaag zit ?
Kun je verschillende soorten icing gebruiken ?
Of misschien helemaal geen ?

Ik ben bezig met een biscuit taart van twee lagen en was oorspronkelijk van plan om hiertussen banketbakkersroom te doen.

Heeft iemand tips ?

10

Ik smeer bijna altijd af met de 1:1 botercreme. Ik vind de meringue bc lekkerder, maar heb het idee dat dat iets minder goed uithardt dan de 1:1 variant (maak de meringue bc trouwens wel net als Etty, 1:2:2).
Het afsmeren met ganache ziet er ook super uit, taarten worden daar megastrak van. Dus dat wil ik eens gaan proberen.

Ik gebruik tegenwoordig ganache. Eerst maakte ik deze van donkere chocolade maar dit als nadeel dat je, als je de taarten stapelt, wat donkere ganache op je mooie witte suikerpasta kon krijgen. Nu gebruik ik een witter-chocoladeganache en deze werkt echt goed. Je kan hem ook super strak aflijnen.

Zoete groetjes
Helga

12

Kijk eens bij een van de laatste topics van Joyce84............bruidstaarten met ganache, en die zijn superstrak!!!

Karin09 schreef:

Kijk eens bij een van de laatste topics van Joyce84............bruidstaarten met ganache, en die zijn superstrak!!!

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie antwoorden, en Karin, deze prachtige taart heb ik al gezien, maar bedankt voor de tip.
Overige vraag blijft nog: smeert er wel eens iemand van jullie af met botercrème icing zoals ze in Engeland doen en is dat lekker?

14

Bedoel je dit:
http://www.wilton.com/store/site/produc … D5366058D1
Ik heb dit laatst gebruikt en vond het superspul en nog lekker ook (zijn de meningen over verdeeld...).
Maar ik vind het duur dus gebruik toch maar gewoon de mbc om af te smeren

Taartenmarie schreef:

Bedoel je dit:
http://www.wilton.com/store/site/produc … D5366058D1
Ik heb dit laatst gebruikt en vond het superspul en nog lekker ook (zijn de meningen over verdeeld...).
Maar ik vind het duur dus gebruik toch maar gewoon de mbc om af te smeren

Hoi,

Geweldig, bedankt voor je tip. Ik ga het eens uitproberen.
Iemand anders nog over botercreme icing, ervaringen met hoe het smaakt?

16

Je kan het ok kant en klaar kopen in emmertjes. Misschien is het dan goedkoper. Weet alleen niet waar...

17

als je met ganache afsmeert...wat strijk je dan over de ganache zodat je fondant blijft plakken?

Taartenmarie schreef:

Je kan het ok kant en klaar kopen in emmertjes. Misschien is het dan goedkoper. Weet alleen niet waar...

Hoi Lilian,

Bedankt voor je antwoord. Zijn er nog andere dames die zelf botercreme-icing maken en hier een lekker recept voor hebben?

Hallo
Ik gebruik ook botercreme 1:1
Mijn taarten worden nu aldoor strakker, dus is ook een kwestie van oefenen.
Ik heb laats genache geprobeerd van witte chocolade maar ik vond het zo smerig icm fondant, ik werd er beroerd van.
Hebben jullie dat niet?

20

ik gebruik altijd een variant op de bc extra...

21

Altijd botercreme vd mix (wel iets minder water)

Groet, Jolanda

22

saskiahuisman schreef:
Taartenmarie schreef:

Hoi Lilian,

Bedankt voor je antwoord. Zijn er nog andere dames die zelf botercreme-icing maken en hier een lekker recept voor hebben?

Waar google al niet goed voor is  :+
http://www.wilton.com/recipe/Buttercream-Icing

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:
saskiahuisman schreef:
Taartenmarie schreef:

Hoi Lilian,

Hoi
Allebei bedankt voor de goede tip. Inmiddels heb ik ook het filmpje van de 123botercreme bekeken. Die ga ik zeker een keer proberen.
Bedankt allemaal voor de goede tips.

24

Er staat bij de recepten van onze eigen site gewoon een buttercream recept hoor: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/193/Buttercream/

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

25

Bommeltje schreef:
saskiahuisman schreef:
Taartenmarie schreef:

Hoi Lilian,

Deze heb ik 2 weken geleden gemaakt maar is qua smaak en consistentie toch echt niet hetzelfde als de kant en klare emmertjes...Het is een prima botercreme maar qua smaak prefereer ik dan toch mbc.
Zie ook mijn topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=154463