126

Re: Strak, strakker, Ganache!!

prachtige taart en dat met ganache afsmeren ga ik ook eens proberen
Wel heel erg raar dat de klant de taart niet lekker en mooi vond ongeloofelijk dat dat tegenwoordig zo gaat grr wat een mensen :mad:

127

Lejow schreef:

Joyce, heb je nog iets van die mensen gehoord?

nee heb niks meer gehoord... maar eerlijk gezegd ben ik er nog niet gerust op ... ga er vanuit dat dit verhaal nog wel een staartje gaat krijgen...

:nooo

128

Jeetje heb het hele verhaal zitten lezen.
Niet te geloven. Ik vind de taart echt super. Over smaak is natuurlijk niet te twisten, maar over zoiets als een bruidstaart maak je neem ik aan goede afspraken. Zeker als je zulke hoge eisen stelt aan de afmeting van een bloemetje. Dan had ik bij de bestelling maar precies aan gegeven hoe groot de bloemen moesten worden. Maar ja, als je iets wil zoeken, is er altijd wel iets te vinden, toch.
Ik zou idd zeker geen taartje gaan maken, ze vinden hem niet lekker, dus waarom dan nog zo'n vies taartje.
Ik vind hem iig prachtig en heb hem ook opgeslagen.

129

Nou vergeet ik nog mijn vraagje te stellen. Welke uitsteker heb je gebruikt voor de bloem bovenop. Ik wil graag een waterlelie maken en vind de bloem daar wel op lijken, toch ??

130

Heb zojuist 6 pagina's gelezen...jeetje, wat een gedoe! Kan me heel goed voorstellen dat je daardoor de zin om nog een bruidstaart te maken helemaal overgaat...eventjes dan, want jij moet gewoon lekker door blijven gaan; je kunt nog zòveel andere bruidsparen heel erg blij maken!! Ontzettend jammer dat dit stel zo ver wil gaan, maar als jij alles op papier hebt en zij een proeftaart hebben gehad en goedgekeurd, dan denk ik dat iedere advocaat ze wel kan vertellen dat ze helemaal geen "zaak" hebben!!

Sterkte en hopelijk kun je dit hele gedoe snel naast je neerleggen en met heel veel plezier verder taarten!

Bedankt ook nog voor het delen van je ganache-verhalen, heel fijn!

Zoete groet,
Mandy

131

Ik vind je taart echt super! Ik heb gisteren een klein taartje gemaakt en afgesmeerd met witte choc ganache.
Mijn hemel, wat lekker! Zo heel veel lekkerder dan botercreme, ook veel lekkerder dan mbc.
Ik denk dat dit een blijvertje wordt. En super makkelijk te maken. Alleen waar kan ik grote repen, niet al te dure, witte chocolade vinden? Had er nu een van de AH van maar 100 gr en groter hadden ze niet tenzij je er nootjes/rozijntjes ed in zou willen :s

Life is what you bake it.

132

wow!! prachtig die eerste taart!! de andere 2 ook!!

133

jeetje Joyce,zit net ff 6 pagina´s te lezen en heb wel eens meer zoiets gehoord,die lui willen voordelig uit zijn en proberen ´t gewoon , walgelijk en dit soort kom je overal tegen,maar meis je taart is GEWELDIG en ik hoop dat je er nooit meer iets van hoort.
grt Carla

134

carol schreef:

jeetje Joyce,zit net ff 6 pagina´s te lezen en heb wel eens meer zoiets gehoord,die lui willen voordelig uit zijn en proberen ´t gewoon , walgelijk en dit soort kom je overal tegen,maar meis je taart is GEWELDIG en ik hoop dat je er nooit meer iets van hoort.
grt Carla

Eigelijk waren ze al best goedkoop uit... ik vraag echt niet de hoofdprijs..  Ze wilde me gewoon op mijn gevoel spelen denk ik.. Ieder bruidspaar dat hier komt weet ook wel dat dit mijn passie is...

Ik heb gelukkig niks meer van ze gehoord!!

135

Taartenmarie schreef:

Alleen waar kan ik grote repen, niet al te dure, witte chocolade vinden? Had er nu een van de AH van maar 100 gr en groter hadden ze niet tenzij je er nootjes/rozijntjes ed in zou willen :s

bij de Makro hadden ze vorige week de 2,5kg Callebautcallets in de voordeel (iets van 15 euro) :9  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

136

Carien schreef:
Taartenmarie schreef:

Alleen waar kan ik grote repen, niet al te dure, witte chocolade vinden? Had er nu een van de AH van maar 100 gr en groter hadden ze niet tenzij je er nootjes/rozijntjes ed in zou willen :s

bij de Makro hadden ze vorige week de 2,5kg Callebautcallets in de voordeel (iets van 15 euro) :9  ;)

Thanks! Ga van de week eens kijken bij de makro want ik heb ook nieuwe mix nodig.

Life is what you bake it.

137

Jammer dat mensen op zo'n manier met de herinnering aan hun "grote dag" omgaan. Daar wil je toch met een glimlach op terugkijken? Zo leuk is het dan vast niet geweest, als de taart het hele feest kan verpesten.
Ik vind m prachtig!

Mijn (amateur...) taartjes zie je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=CRSDYL34

138

Prachtige taart!!!  :thumb:
Ik heb er een paar vragen over (ga volgende week een stapel maken 30-25-20-15, daardoor).
Hoe veel ganache had je nodig om het af te smeren?
Die creme vullingen die je had gebruikt, zijn dat dan bc vullingen of een ander soort? Ik neem aan dat het buiten-koelkast-bewaarbare vullingen waren, toch?

139

Laat je niet gek maken, het is een PRACHTIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! taart!
Ze hebben meer dan waar voor hun geld gekregen.

Ik heb eerlijk het idee dat de bruiloft een beetje duurder is uitgevallen en dat nu via jou proberen uit te spelen.

Laat je niet gek maken doordat ze een advocaat willen sturen, je hebt geleverd comform afspraak, de taart is op (zegt dat niet genoeg  :cool: ) En ze hebben hem voor een koopje gekregen

140

Wauw!

141

Joyce84 schreef:

Welke verhoudingen heb jij gebruikt 
Voor de pure chocola gebruik je 1 op 2 en voor de witte heb ik 1 op 3 gebruikt...

Ik dacht  gisteren...laat ik eens ganache proberen te maken en daar dan een toefje mee spuiten op een cupcake.
Heb 200 ml slagroom gebruikt en daarin 600 gr witte chocolade gesmolten.
In de koelkast gezet en daarna eruit gehaald om op te kloppen
Teminste dat wilde ik maar de substantie was kanonhard  :think:
Heb het "geklopt" met de deeghaken en daarna met de mixer met risico van doorbranden  :think:

Deze verhoudingen waren dus duidelijk niet goed  :lol:
Heb er balletjes van gedraaid en ze door de cacao gerold....resultaat was wel heerlijk  ;)

142 Laatst bewerkt door nnicole1234 (28-08-2011 12:27)

sorry..2x  :o

143

nnicole1234 schreef:

Heb het "geklopt" met de deeghaken en daarna met de mixer met risico van doorbranden  :think:

Deze verhouding is om af te smeren, en hoeft helemaal niet in de koelkast, tenminste, doe ik nooit.
Ik gebruik voor vullingen (ook een keer voor toef) 250g slagroom en 400g witte chocola.

144

nnicole1234 schreef:
Joyce84 schreef:

Welke verhoudingen heb jij gebruikt 
Voor de pure chocola gebruik je 1 op 2 en voor de witte heb ik 1 op 3 gebruikt...

Ik dacht  gisteren...laat ik eens ganache proberen te maken en daar dan een toefje mee spuiten op een cupcake.

Deze verhoudingen waren dus duidelijk niet goed  :lol:
Heb er balletjes van gedraaid en ze door de cacao gerold....resultaat was wel heerlijk  ;)

Te lang in de koelkast! Hier gaat ie max een uur in de koelkast! En dan de koelkast op zijn warmste stand.. Ik ga ook iedere 10 minuten even kijken na de ganache... maar nu praat ik trouwens over afsmeren.. heb er nog nooit een toef van gemaakt..

145

Ok, bedankt dames....
Ik dacht gelezen te hebben dat ik het minstens een halve dag in de koelkast moest doen omdat ik het anders niet kon opkloppen....
Maar misschien is dat id dan weer een ganache met een andere verhouding  :think:

Dat zoiets simpels zo lastig kan zijn he  :lol:

Dus de verhouding voor afsmeren is 200 ml op 600 gram
en voor toef en vullen                          250 ml op 400 gram
voor Witte chocolade (waarbij je die laatste na koeling opkunt kloppen)
Zeg ik het dan nu goed ?
Misschien is er iemand die het nog even heel duidelijk bij de recepten kan zetten dat zou wel handig zijn ...(nu gebruik ik de zoekfunctie nl elke keer op strak, strakker, ganache  :lol:  :lol:  :lol:

146

nnicole1234 schreef:

.(nu gebruik ik de zoekfunctie nl elke keer op strak, strakker, ganache  :lol:  :lol:  :lol:

klik op 'mijn berichten' werk sneller ;)

147

super taarten en genache klinkt goed.. we gaan het ook maar eens proberen. hihi.

dat bruidspaar heeft 30 steekjes los :( .