51

Re: Strak, strakker, Ganache!!

Wauw, wat een prachtige bruidstaart!! Echt lief! En zoooo strak!! :thumb: Ikke ook op youtube kijken, is nieuwsgierig nu!  :lol:

52

Prachtige taart!

En bedankt voor de link van youtube, wordt echt wel heel duidelijk voorgedaan.

53

Hoe krijg je het zo wit? dit is toch gemaakt van Witte chocolade ganache?

Het ziet er super geweldig uit, en heb meteen de tutorials van Michelle bekeken, en het smaakt vast verukkelijk...

Toppie!!!!

:9

A chocolate in the mouth is worth two on the plate

54

In het filmpje vult ze er ook mee,in deel 2 dan,wordt dat niet hard dan?

If life gives you lemons, make lemonade!

55

Supermooie taarten! Ik heb zo'n idee dat afsmeren met ganache de nieuwe hype gaat worden  :lol: Ik zat er vandaag ook al over te denken om het te proberen. Toch nog maar niet gedaan want ik had eigenlijk geen gelegenheid voor een taartje  :/

Welke verhoudingen heb jij gebruikt  :P

56

Ingridje71 schreef:

Hoe krijg je het zo wit? dit is toch gemaakt van Witte chocolade ganache?

Het ziet er super geweldig uit, en heb meteen de tutorials van Michelle bekeken, en het smaakt vast verukkelijk...

Toppie!!!!

:9

Over de ganache gaat nog fondant he ;)  Vandaar dat ie wit is!

57

smollebulle schreef:

Supermooie taarten! Ik heb zo'n idee dat afsmeren met ganache de nieuwe hype gaat worden  :lol: Ik zat er vandaag ook al over te denken om het te proberen. Toch nog maar niet gedaan want ik had eigenlijk geen gelegenheid voor een taartje  :/

Welke verhoudingen heb jij gebruikt  :P

Voor de pure chocola gebruik je 1 op 2 en voor de witte heb ik 1 op 3 gebruikt...

58

XEsterX schreef:

Ik heb geen idee... neem aan dat je die dan nog opklopt..

59

Prachtige taart en zooo strak  :thumb: .
Bedankt voor het linkje van het filmpje.

Mijn vraag was als je de taart aansnijd is het dan heel erg hard of valt het wel mee?

Nu nog een goed recept vinden voor deze ganache

60

Joyce84 schreef:
XEsterX schreef:

Ik heb geen idee... neem aan dat je die dan nog opklopt..

Ik heb dat filmpje (of die filmpjes eigenlijk) ook gekeken. Ik zie dat het de dikte van chocopasta heeft/krijgt in het tweede filmpje, waar ze mee vult. Als het ergens toch te hard wordt, gewoon even opwarmen zegt ze ook in het filmpje.

Heeft bij mij prima gewerkt (witte ganache), voor het eerst gedaan vrijdag. Ooooo wat wás het lekker en mooi....  :9

Ook bij het eten was de laag niet te hard maar gewoon lekker. Komt omdat het niet de chocolade alleen is, er zit ook slagroom door. Was het alleen chocolade geweest dan hardt het wél weer uit. Nu stijft het op maar wordt het niet zo 'hard' als de chocolade oorspronkelijk was.

61

Heel erg mooi en strak!

62

Wauw!! Schitterende bruidstaart.... Heel strak!!
Complimenten hoor!!!
:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

63

Wow... Wil dat ook wel kunnen...
Mijn oprechte COMPLIMENTEN! :Y

Heb ook vaak met ganache gewerkt maar met hele luchtige taarten lukt het niet, dan gaat de ganache te veel trekken aan de biscuit. Heb je hier ervaring mee?

Internationale masterclasses, exclusieve en nieuwe producten voor taartdecoratie. Facebook http://www.facebook.com/TLCS.nl

65

Prachtig!

Gebruik je slagroom of volle room?
Ook al witte geprobeerd? Moet je andere verhouding hebben,toch?

67

Ze vult en smeert af uit dezelfde kom.
Maar ik dacht dat als je hem dan bv in de koeling zet om op te stijven,je vulling ook hard wordt,lijkt me niet zo lekker.
Voor witte chocolade staat de verhouding er ook bij onder het filmpje

If life gives you lemons, make lemonade!

68

Wow, echt superstrak! Lijkt wel een dummy. Echt schitterend! Maar heb je dan bij elke smaak ganache gebuikt?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

69

XEsterX schreef:

Ze vult en smeert af uit dezelfde kom.
Maar ik dacht dat als je hem dan bv in de koeling zet om op te stijven,je vulling ook hard wordt,lijkt me niet zo lekker.
Voor witte chocolade staat de verhouding er ook bij onder het filmpje

Nee dus, door de slagroom zal het niet uitharden. Bij mij was het met witte chocolade en gelijk de eerste keer perfect mooi gelukt!  :9

70

Oh waw!!! Prachtig en inderdaad super strak!!!

Ik heb ook meteen alle 3 filmpjes meteen gekeken en ik denk dat ik binnenkort toch maar een klein taartje ga bakken om het afsmeren met ganache te oefenen :)
lijkt me ook super lekker :9

Maar gebruikte ze nou voor de witte chocoganache candymelts? Of zag ik dat niet goed op het filmpje :s  En zo ja, heb jij dat ook gedaan of heb je gewoon echt witte chocola gebruikt.

71

Patty77 schreef:

Oh waw!!! Prachtig en inderdaad super strak!!!

Ik heb ook meteen alle 3 filmpjes meteen gekeken en ik denk dat ik binnenkort toch maar een klein taartje ga bakken om het afsmeren met ganache te oefenen :)
lijkt me ook super lekker :9

Maar gebruikte ze nou voor de witte chocoganache candymelts? Of zag ik dat niet goed op het filmpje :s  En zo ja, heb jij dat ook gedaan of heb je gewoon echt witte chocola gebruikt.

Ik gebruik choco callets.. nou ja bij de eerste heb ik gewoon repen gebruikt.. maar nu heb ik dus callets gehaald (die heb je ook in het wit)

72

Bedankt voor alle lieve reacties!

Helaas heeft deze taart een enorm vervelend staartje gekregen ... lig namelijk in een zwaar conflict met het bruidspaar  :nooo  Ze vonden de taart namelijk een zware teleurstelling  :x  :x

73

wauw wat een gave taart en super strak echt heel mooi kan er naar blijven kijken!! oh lees net je laatste berichtje een zware teleurstelling?? geloof niet dat ik dat kan begrijpen ik vind hem geweldig :thumb:

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

74

huh???????  zijn die wel goed?? hij is prachtiggg...wat vonden ze tegenvallen dan?? :s

75

Hij is echt super! laat je niet gek maken!