1

Onderwerp: Icing en wilton spuitmondjes, welke spuitzak

Ik heb gisteren de wilton spuitmondjes binnen gekregen en vandaag meteen royal icing gekocht. Nu had ik laatst snoepzakken gekocht en die waren heel handig om botercreme etc mee te spuiten, maar toen ik net de icing wilde spuiten, rekte het plastic zo erg uit dat de zak ontplofte (gelukkig niet al te veel rommel). Nu dus de vraag... wie weet een goede spuitzak (of merk snoepzak), makkelijk schoon te maken, waar de wilton spuitmondjes op passen en het liefst niet al te duur is....

Groetjes Marianne

Re: Icing en wilton spuitmondjes, welke spuitzak

'echte' spuitzakken

Ze worden hier ook weleens per 50/100 in de VA aangeboden.

Of een afwasbare.

Succes

3

Ik heb bij de makro een doos gekocht met daarin een rol met spuitzakken en die werken perfect met de wilton spuitmondjes. Afgelopen week nog met Royal icing geprobeerd... (wel zelfgemaakte).

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

4

Ik denk dat ik al weet wat de oorzaak is. te weinig water.. Heb icing van mijn schoonzus gebruikt en die is veel soepeler... dus we gaan het nog maar een keer proberen.

Groetjes Marianne

5

Ringeding schreef:

Ik denk dat ik al weet wat de oorzaak is. te weinig water.. Heb icing van mijn schoonzus gebruikt en die is veel soepeler... dus we gaan het nog maar een keer proberen.

:nooo De consistentie is niet zozeer het probleem, zeker niet als je voor bepaald spuitwerk een goede stevige consistentie nodig hebt. Snoepzakken zijn prima voor het grove werk met botercreme, daar komt niet te veel spanning op. Maar snoepzakken zijn lang niet zo sterk als wegwerpspuitzakken of herbruikbare spuitzakken. De naden zijn niet bedoeld om zoveel spanning te kunnen houden.

Voor de dunne 'flooding' consistentie zijn ze wel redelijk goed geschikt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6 Laatst bewerkt door Ringeding (03-07-2011 06:22)

Ik heb het ook geprobeerd met de wegwerp zakken van het merk Zenker, en daar had ik het ook mee.....

Groetjes Marianne

Ik gebruik alles door elkaar, snoepzakken, echte spuitzakken, soms snoepzakken IN spuitzakken, dan hoef ik de zak niet schoon te maken en is het ontploffingsgevaar minder. Met de dunne consistentie heb ik zelf nooit problemen ondervonden.
Succes! :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl