1

Onderwerp: Inspiratie: Waar is wally taart

Hi dames,

Ik heb de vraag gekregen of ik een "waar is Wally" taart zou kunnen maken. Ik heb het internet al afgestruind maar ik heb momenteel werkelijk geen idee wat of hoe ik iets in de trant van Waar is Wally? zou kunnen maken.
Wie o wie denkt er met mij mee, plaatjes,fotos ideeeN?

groetjes, en dankjewel alvast !

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

2

Re: Inspiratie: Waar is wally taart

Wat een leuke vraag!!! Helemaal super als je veel tijd hebt! Maar... ik weet niet hoeveel tijd je hebt!!! Ik zou het leuk vinden om allemaal kleine mannetjes te boetseren of puzzelen en dan allemaal net een beetje anders gekleed, of dezelfde kleding als Wally maar dan een vrouwtje, andere muts etc.... En natuurlijk 1 echte wally! Zo kun je er een zoekplaat van maken en kan degene waar de taart voor is ook echt zoeken! Vaak zijn er ook kleinere accesoires die je moet zoeken (deze kun je dan gebruiken om de taart verder te versieren, Wally heeft meestal ook een tovenaar en een hondje bij zich!)

3

Oh en als je minder tijd hebt, zou ik 1 Wally maken en dan mannetjes eromheen om te versieren maar dan iets groter. (als het maar een lekker drukke taart is, want de zoekplaten van Wally zorgen ervoor dat je ogen wel geprikkeld worden!!!)

4

Als je zoekt op Wally+taart of wally+cake op googleafbeeldingen zie je er wel een paar als evt. voorbeeld.

groetjes, anne-mieke

Of  zoeken op "where's Waldo" dat is de Engelse versie. Daar vind je denk ik meer mee.  :Y

Heb je iets minder tijd zou je ook kunnen kiezen om een aantal platen te laten drukken op Frosting sheets en hiermee de taart bekleden. Of je maakt een 3D taart in de vorm van een boek en je legt de platen op de bladzijdes.

Maar t leukste is toch echt wel boetseren!!! Heeeeel veel boetseren dus ik weet niet of je nog een freubel avond wilde organiseren maar ik zou als ik jou was alle mobiele eenheden activeren en mobiliseren hahahaha :lol:

Iig heel veel suc6! Wel het resultaat showen hoor!!!

7

Of een kale taart afleveren.Want waar is wally.......die is weg..... :lol:

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

:lol:  :lol:

misty schreef:

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

9

misty schreef:

WHOEAHAHAHAHAHA..........

Groetjes San

10

OMG, ik heb net even gegoogeld op "waar is Wally" want ik heb er nog nooit van gehoord.............

Ik kan me voorstellen dat je even inspiratie nodig hebt. Succes!  :thumb:

Groetjes San

11

misty schreef:

ik vind dit toch wel de meest geweldige oplossing. ahhahahahahah

dames, dank voor de ideeen, zitten veel leuke bij maar...
ik kan absoluut niet boetseren  :x

zijn er nog meer suggesties?

www.cakelady.nl

12

Ik heb geen idee wat 'Waar is Wally' is maar ik heb even gegoogled  ;)

Misschien is het iets om bovenop de taart een bobbel te maken (stukje marsepein/fondant onder de bekleding) en daar de muts van Wally opzetten; hij zit dus IN de taart.
Verder nog wat decoraties erop die je ziet bij Wally; bot, sleutel, fototoestel, perkamentrol, verrekijker. Dit zijn niet al te moeilijke dingetjes om te boetseren, toch? Je ziet ze ook op de eerste taart hier:
http://www.google.nl/search?hl=nl&b … 06l0.1.1l2

Tekst 'waar is Wally'erop?

Of je moet werken met een print op je taart?

Succes in ieder geval, ben benieuwd!

Groetjes Maji

13

Mijn zoon wil ook een 'waar is wally' taart en weet ook al welke. Heb nl tijdje terug een taart gezien, waarbij van een bol een wereldbol gemaakt werd en bovenop een geboetseerde wally. Vrij simpel eigenlijk, maar wel toepasselijk want wally reist de hele wereld rond.

14

sjackie schreef:

Mijn zoon wil ook een 'waar is wally' taart en weet ook al welke. Heb nl tijdje terug een taart gezien, waarbij van een bol een wereldbol gemaakt werd en bovenop een geboetseerde wally. Vrij simpel eigenlijk, maar wel toepasselijk want wally reist de hele wereld rond.

hmm.. klinkt inderdaad wel makkelijk maar toch het probleem van boetseren  :grr: (moet daar toch echt nu een workshop in gaan volgen  :x )

Wat het nog erger maakt...ik heb zelf meegewerkt aan de ontwikkeling van Waar is wally in Nederland maar ik kan dat dus gewoon niet omzetten in taart.. O-)  O-)  O-)

www.cakelady.nl

15

Ik ben ook geen held in boetseren hoor, door gewoon te doen kom ik vaak een heel end. Perfect zal het dan nietzijn, maar de kids vinden het  geweldig.

Leuk zeg dat je meegewerkt hebt aan de nl ontwikkeling van wally. Mijn kids zijn er helemaal weg van, vooral de jongste. Iedere maand komt er wel een boek mee van wally van de bieb en hij heeft inmiddels ook een boek van hemzelf.

16

Ik werkte bij Jumbo de spelletjesbedrijf op t hoofdkantoor maar die Wally, wat een stom stom stom kereltje is dat

Ik ga denk ik dit x voor makkelijk gezien het tijdspad dus denk dat ik ga voor het opengeslagen boek met een verhaaltje erop geschreven en een printje

www.cakelady.nl