1 Laatst bewerkt door danica (20-11-2007 12:13)

Onderwerp: Wat is nu het verschil

Goedemorgen dames,.

Ik hoor de 1 over fondant praten en de ander weer over marsepein.
Maar wat is nu het verschil en welke is nu beter om mee te werken voor o.a. het bekleden en poppetjes en puzels te maken.

Ik ben zoals jullie weten pas begonnen maar wil binnenkort me sinterklaas taart maken en wil toch het wel graag weten.

Sorry hoor dat ik zoveel vraagjes heb..

2

Re: Wat is nu het verschil

Hier in Nederland maakt men vaak gebruik van marsepein en in mindere mate van fondant. Bij mijn liefhebbers merk ik geen verschil qua voorkeur voor de rolfondant of de marsepein.

Marsepein kleurt wat beter op, fondant is fijner te verwerken......velen kiezen hier voor het mixxen van beeide componenten.

Bij marsepein altijd rekening houden met notenallergie uiteraard....

I believe in Sandy Claws

3

Dank je voor het regeren Granny,
Na 50 mensen die het gelezen hebben, is er gelukkig toch nog 1 die mijn vraag wilt beantwoorden.

Thanks

4

We hebben nou eenmaal meer lezers dan posters ;)

De vraag wordt ook vrij regelmatig gesteld, dus het klinkt misschien als een dooddoener, maar de zoekfunctie levert veel informatie op.
Als aanvulling op Granny wil ik nog even zeggen dat er een aantal verschillende soorten fondant te koop zijn die allemaal anders verwerken. De

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hoi Marianne,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Wij als beginnetjes moeten ook maar zien te zwemmen tussen de profs (haha)

Wel wil ik ff aangeven dat ik een voorstander ben van zelf maken. Ik weet dat het allemaal veel werk is en mss met de tijd zal ik dan ook het gaan bestellen i.p.v. zelf maken. Maar ik heb tot nu toe 2 bestellingen (1 in december en 1 in januari) dus heb tijd genoeg om het zelf te maken.

Natuurlijk begon ik al helemaal verkeerd omdat ik de verkeerde samenstelling had voor de marsepein (wel van internet gehaald). Gelukkig heb ik nu de juiste en ga van de week oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Nogmaals bedankt voor uw reactie

6

Ow, als je zelf gaat maken dan raad ik toch wel dringend fondant aan. Marsepein dusdanig maken dat het uitrolbaar is over je taart valt niet mee, zelfs niet met het orginele recept. Het succespercentage met fondant ligt een stuk hoger :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Oh zeer bedankt voor de tip. Ik ga het zeker proberen want ik heb het al 3x met marsepein gemaakt maar is maar 1x gelukt.

thanks en veel bakplezier.