1

Onderwerp: Tragant gom

Hoi,
Als je tragant gom wilt gebruiken, dan moet dat in ieder geval 8 uur verpakt laten liggen alvorens je het wilt gebruiken. Maar ik vroeg me af, kun je het ook al eerder door elkaar mengen? Een week van te voren of zo? Of wordt het dan te hard?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Tragant gom

Hai Car, ik heb mijn tragant er al een week of drie door zitten en het blijft gewoon soepel hoor. Als je het maar goed afsluit, zakje in een bakje blijft het super.
Eenmaal aan de buitenlucht droogt het veel sneller dat wel. Die blaadjes van mijn bloem b.v. waren al na een uurtje droog en stevig genoeg om te verwerken, heel handig.

3

Re: Tragant gom

Bedankt Wendy! Ik ga het eens proberen, lijkt me leuk!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

4

Re: Tragant gom

Bij mij werd de fondant wel hard met tragant gom, maar de marsepein werd evengoed niet hard. Heb ik er dan te weinig in gedaan of is dat nou eenmaal zo?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: Tragant gom

Hoi Mirjam,
Bij mij werd ook de fondant direkt een blokkie beton ;-) maar de marsepein wordt altijd minder stevig, maar het blijft wel staan hoor als iets wilt maken dat rechtop moet blijven staan: ik had voor de kroon op de taart voor m´n moeder er ook tragantgom in gedaan, hij bleeft keurig staan maar was wel nog te eten, en werd inderdaad ook niet keihard.Sukses in ieder geval! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Re: Tragant gom

hm........ bij mij bleef een marsepeinen bruidegom achterover zakken. Ik kreeg z'n hoofd ook niet vast. Daar heb ik toen een prikker ingedaan, maar z'n hoofd bleef ook afzakken......... :(  Het volgende poppetje heb ik dus weer met een fondant hoofd gedaan en anders bevestigd. (Lang nekkie en dan een flinke deuk in het lijf om hem in te zetten.) Foto's volgen nog hoor :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: Tragant gom

Ben benieuwd! Ik moet ananasbladeren maken die toch wel een beetje rechtop moeten blijven staan. Dinsdag moet het af zijn, dus ik denk dat ik het sowieso een paar dagen laat drogen, misschien wordt het dan ook steviger?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops