1

Onderwerp: Variatie funcakes botercreme

Hoi,

Ik krijg morgen visite en ik wil graag een chocolade taart maken met een witte chocolade botercreme van funcakes.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoeveel witte chocolade (gesmolten/niet gesmolten) ik moet toevoegen?
Alvast bedankt!

Groetjes Kim

ps: weet iemand toevallig ook hoeveel cacao ik moet toevoegen bij de biscuitdeeg van funcakes voor een chocoladetaart?

2

Re: Variatie funcakes botercreme

Voor de biscuit vervang je 30 gram van de mix door cacao en voeg je eventueel 1 ei extra toe ( cacao biscuit rijst wat minder dan gewoon).

3

Als je het met cacao wil doen moet je 10 procent van de hoeveelheid mix vervangen voor cacao. ;)

Verder is er nog een ander topic open over de hoeveelheid gesmolten chocolade je er het beste doorheen kunt mengen maar dat is natuurlijk ook naar smaak...

4

Tessa92 schreef:

Verder is er nog een ander topic open over de hoeveelheid gesmolten chocolade je er het beste doorheen kunt mengen maar dat is natuurlijk ook naar smaak...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=149071

5

Bedankt voor de reacties!
Ik ga dat met de gesmolten chocolade zeker is proberen, lijkt me erg lekker!  :9 Al ga ik op deze site ook is op zoek naar het recept voor echte chocolade taart (JAMMIE)

Ik heb voor het bakken van mijn taart 20 gr. cacao toegevoegd, en dit was natuurlijk veel te weinig, ik proefde amper chocolade.

De botercreme van funcakes was helemaal een ramp. Ik wou een witte chocolade botercreme maken, maar na het toevoegen van 100 gr. gesmolten en afgekoelde witte chocolade smaakte het niet naar witte chocolade (het smaakte zelfs een beetje raar :s ).

Volgende keer beter!

6

kim-pluk schreef:

Bedankt voor de reacties!
Ik ga dat met de gesmolten chocolade zeker is proberen, lijkt me erg lekker!  :9 Al ga ik op deze site ook is op zoek naar het recept voor echte chocolade taart (JAMMIE)

Ik heb voor het bakken van mijn taart 20 gr. cacao toegevoegd, en dit was natuurlijk veel te weinig, ik proefde amper chocolade.

De botercreme van funcakes was helemaal een ramp. Ik wou een witte chocolade botercreme maken, maar na het toevoegen van 100 gr. gesmolten en afgekoelde witte chocolade smaakte het niet naar witte chocolade (het smaakte zelfs een beetje raar :s ).

Volgende keer beter!

De botercrème van funcakes heeft van zichzelf al een room smaakje. Als je echt een chocolade smaak wilt, zou ik de chocolade toevoegen aan 1 op 1 botercrème.  :9   ;)

Dat is toch een TAART waard!