Onderwerp: Ff voorstellen
Hoi,
Ik ben Annoeska, 35 jaar en al jaren wil ik me verdiepen in het taart decoreren, maar het is er nooit van gekomen.
Nu heb ik voor mijn verjaardag van mijn man een workshop taart decoreren bij droomtaarten.nl gekregen en ook ga ik binnen een paar weken daar een workshop cupcakes versieren volgen.
Ik heb inmiddels wat spulletjes aangeschaft zoals stekers, spuitmondjes, marsepein, kleurstoffen en vloeibare icing.
Mijn dochter wordt over 2 weken 10 en dan wil ik voor het eerst een echt mooie taart gaan maken.
Ik ben erg onder de indruk van de prachtige kunstwerken die jullie maken. Zelfs als er iemand zegt echt nog een beginner te zijn dan lijken de foto's van een expert. Ik hoop ook echt ooit zulke mooie creaties te kunnen maken.
Ik heb de hele ochtend al op de site gespeurd maar ben nog heel erg op zoek naar een overzicht van welke technieken/spul je waarvoor moet gebruiken en welk effect de producten hebben.
Er is zoveel:
Marsepein/Fondant
Icing
MMF
Botercreme
Piping Gel
Glazuur
Misschien kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden, of in welk boek dit goed beschreven staat.
Het gaat dus echt om de basistechnieken als wat wordt wel of niet hard etc...Wat heb je allemaal nodig.
Hoop vaak gebruik te kunnen maken van jullie tips.
Groetjes Annoeska