Onderwerp: waarom wou dit niet lukken?

De opdracht was om een voetbal taart te maken, geen bolle zoals een voetbal.. en er moest iets bij zijn van FC Barcelona... ik vond op internet voorbeelden van zwarte vijfhoeken en witte zeshoeken. ik knip ze uit en begon vol moed aan de taart.... tot die hoeken niet uitkwamen op elkaar..  :mad: ik begrijp er nog steeds niets van!! uiteindelijk heb ik zwarte zeshoeken gedaan EN witte zeshoeken, dan kwam het wel uit! het was zo'n warme dag, en ik zag mijn fondant echt smelten voor mijn ogen!
(trouwens, heeft er iemand tips voor die condens achterin jou ijskast? mijn taart word er zo nat van?) had er een handdoek tussen gestoken maar dat hielp ook niet  :think:
ok, hier dan maar de taart, kben er niet gek van...
ik moest er zo'n 2 maken, en allebei gevuld met ganache..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8XMDSMB7-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QMKAVJSH-D.jpg

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

2 Laatst bewerkt door Taarterataaa...! (28-06-2011 06:09)

Re: waarom wou dit niet lukken?

Leuke taart!

Ik denk dat je niet uitkwam met de zwarte vijfhoeken aangezien je taart "plat" is.

Wat betreft de koelkast; hier kan je niets aan doen. Er hoort condens /waterdruppels op de achterwand van de koelkast. Soms zijn de druppels bevroren en dan smelten ze weer en lopen weg in het gootje om plaats te maken voor de nieuwe druppels.
Dit behoort bij het koel systeem, anders werkt de koelkast niet zo als hij moet doen.

Ik vind de taart geslaagd!!  :thumb:

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

3

Leuke taart hoor!

Dat van die 5- en 6-hoeken heeft inderdaad te maken met dat jouw taart plat is. Als je de 6-hoeken combineert met 5-hoeken, moet het oppervlak inderdaad bol zijn. Dan krijg je juist het 3D-effect.

4

Ik vind hem erg mooi hoor, goed opgelost!

5

ik vind hem leuk geworden.
als je niets had gezegd van de 6 hoeken was het mij niet opgevallen.

6

Ik vind hem erg leuk geworden. En je ziet het niet hoor dat je er zo'n "strijd" mee hebt gehad.

7

Wat ik gedaan heb bij deze taart is gewoon een voetbaal plaatje zoeken en die als het ware puzzelen zoals je dat bij andere plaatjes ook doet ;-) Ik hoorde al zoveel problemen over de voetballen.. zo heb ik het dus opgelost ;-)

http://www.juffrouwsmultaart.nl/26.Voetbaltaart.jpg

megan schreef:

Leuke taart hoor!

Dat van die 5- en 6-hoeken heeft inderdaad te maken met dat jouw taart plat is. Als je de 6-hoeken combineert met 5-hoeken, moet het oppervlak inderdaad bol zijn. Dan krijg je juist het 3D-effect.

Ja, das inderdaad waar wat jullie zeggen, daar was ik nou helemaal niet opgekomen  :thumb: ...

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

bluesuus schreef:

Wat ik gedaan heb bij deze taart is gewoon een voetbaal plaatje zoeken en die als het ware puzzelen zoals je dat bij andere plaatjes ook doet ;-) Ik hoorde al zoveel problemen over de voetballen.. zo heb ik het dus opgelost ;-)

http://www.juffrouwsmultaart.nl/26.Voetbaltaart.jpg

Wel, jou taart wou ik dus eerst nemen  :lol:  :lol:  :lol:  ik had ze zien staan op internet. maar de klant wou toch de volledige oppervlakte als "bal".. maar je hebt gelijk, ik had beter gepuzeld.. heb er een goede les uit geleerd, eerst alles op papier uitproberen, dan met fondant.. mooie taart trouwens  :thumb:

10

Ik vind het ook een leuke voetbaltaart! Je hebt het goed opgelost zo. Dat opstaande logo is mooi! :Y

het in een super leuke taart hoor!!
niet zo ontevreden zijn ;)
en over je koelkast: ik zou er een keertje de tijd voor uittrekken om je koelkast eerst helemaal leeg te halen en schoon te maken.
het ijs kun je er dan afkrabben.
ook goed afdrogen, anders bevriest het zo weer.
zo doe ik het altijd in ieder geval.
maar kan goed zijn dat ik het helemaal verkeerd doe :lol:

Ik zing mijn eigen wijsje!

12

ik doe mijn taart ook altijd in een zak in de koelkast; zal kan hij niet nat worden.

En jouw taart is gewoon heel erg leuk! Dus ook lekker tevreden zijn met de complimenten hier! ;-)

koekiemonster schreef:

het in een super leuke taart hoor!!
niet zo ontevreden zijn ;)
en over je koelkast: ik zou er een keertje de tijd voor uittrekken om je koelkast eerst helemaal leeg te halen en schoon te maken.
het ijs kun je er dan afkrabben.
ook goed afdrogen, anders bevriest het zo weer.
zo doe ik het altijd in ieder geval.
maar kan goed zijn dat ik het helemaal verkeerd doe :lol:

Dat is het hem juist, er is helemaal geen ijs op de achterkant :nooo , alleen wat condens druppeltjes .. en ik veeg ze er dan af als ik er een taart in zet, en nog word mijn taart nat aan de achterkant. :think:

bluesuus schreef:

ik doe mijn taart ook altijd in een zak in de koelkast; zal kan hij niet nat worden.

En jouw taart is gewoon heel erg leuk! Dus ook lekker tevreden zijn met de complimenten hier! ;-)

ik had mijn vorige taart in de taartenstolp gedaan, en zo in de ijskast, en toch was er op de achterkant van mijn taart nog condens gekomen :think:  tis een vervelende situatie..  :rolleyes:

15

Mooie taart :Y
Staat je taart dan tegen de achterkant.
Heb ook een flink natte achterwand maar mijn taarten worden niet nat aan de achterkant :nooo

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

emmy635 schreef:

Mooie taart :Y
Staat je taart dan tegen de achterkant.
Heb ook een flink natte achterwand maar mijn taarten worden niet nat aan de achterkant :nooo

tja, als je bv een taart hebt van 26cm doorsnede. dan komt die toch wel bijna tegen de achterkant. ik heb misschien nog 7 cm over. maar blijkbaar toch niet genoeg. en ik heb dan al zo'n grote ijskast  ;)

staat mijn ijskast misschien te hoog? of te laag?

18

Een stolp is misschien niet luchtdicht... een dichtgeknoopte pendaalemmerzak wel...

bluesuus schreef:

Een stolp is misschien niet luchtdicht... een dichtgeknoopte pendaalemmerzak wel...

gaat die dan niet blijven plakken aan de taart? of bedoel je eerst in de stolp, dan een zak erover?

Wat betreft de koelkast (zoals ik al eerder schreef), dit is heel normaal en hoort juist zo (ik werk bij een fabrikant van koelkasten vandaar dat ik dit weet).
De achterwand zal altijd druppeltjes hebben. De ene keer wat dikkere dan de andere keer en de ene keer zijn ze iets aangevroren en de andere keer weer ondooit.

IJskrabben in een koelkast zou niet nodig moeten zijn, dan is er moeglijk een defect in het koelsysteem.

De vochtigheid in de koelkast wordt met name bepaald door de producten die in de koelkast liggen.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

ja, akkoord maar is er dan niets om je taart daartegen te beschermen?

22

Ik vind het een mooi voetbaltaartje geworden!

23

Niet gek van.. hij is super joh!

Wat je bent bewijst wat je kunt.
Wat je ermee doet bewijst wie je bent.