1

Onderwerp: Frambozenvulling

Ik hoorde van iemand laatst dat je bcm kan gebruiken en daar jam doorheen kan doen? Nu wil ik een chocobiscuit maken en die vullen met een laagje witte chocoladepasta en een laag met "iets met frambozen". Ik heb de frambozenjam van de Lidl gehaald omdat ik had gelezen dat die niet te nat was enzo. Maar nu zat ik me af te vragen of dit niet een te groot contrast is met de witte chocopasta? Of is dat juist lekker?

Maar stel nou dat ik de bcm van funcakes ga gebruiken en daar een beetje jam door doe voor de smaak (en de kleur..) is die dan niet vet? Mijn schoonfamilie klaagde de vorige keer dat toen ik bcm gebruikt had van funcakes om die op de cupcakes te smeren, dat ze hem heel vettig vonden smaken. (1:1 vonden ze wel weer lekker.. gekke mensen :P)

Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? En hoe dat smaakt bcm met frambozenjam?

Thanks!

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

2

Re: Frambozenvulling

Ik vind het best lekker, maar als ik iets met frambozen moet maken neem ik ofwel mascarpone/room met verse frambozen ofwel frambozenmousse  :9 daar zijn ze hier echt gek op!

Ik maak hem met dit recept maar vervang de aardbeien door frambozen! http://joligateaux.blogspot.com/2011/06 … ousse.html

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Wat je ook kunt doen, is slagroom kloppen met frambozenjam erdoor. De jam meteen meekloppen met de slagroom. Dit wordt een soort mousse, erg lekker (deze tip is niet van mezelf hoor, heb ik ergen op het forum gelezen ;) )
Je zou op de frambozenroom dan nog een laagje (diepvries)frambozen kunnen leggen. Is lekker fris! :9

4

MirandaB schreef:

Wat je ook kunt doen, is slagroom kloppen met frambozenjam erdoor. De jam meteen meekloppen met de slagroom. Dit wordt een soort mousse, erg lekker (deze tip is niet van mezelf hoor, heb ik ergen op het forum gelezen ;) )
Je zou op de frambozenroom dan nog een laagje (diepvries)frambozen kunnen leggen. Is lekker fris! :9

Oehh dat klinkt niet zo ingewikkeld. Maar hoeveel slagroom heb je dan nodig en hoeveel jam? En dat kan je zeker niet buiten de koelkast bewaren? Met dit warme weer moet het waarschijnlijk sowieso de koelkast in.. Maar ik weet niet of ik genoeg ruimte heb.. :P

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

5

Ik doe altijd het volgende;

200 gram diepvriesframbozen van AH
200 gram slagroom van Aldi
zakje klop fix
handje basterd suiker
2 gelatine blaadjes

Slagroom, klopfix en basterdsuiker stijf kloppen

Diepvriesframbozen laten ontdooien en dan verwarmen
en hier de gelatine in laten oplossen.

Dit megsel laten afkoelen en dan de slagroom er door
spatelen.

Vullen maar. Lekker met chocolade mouse...

6

TaartvanJolanda schreef:

zakje klop fix
handje basterd suiker
2 gelatine blaadjes

spatelen.

Jaah, dit maak ik nu ook vaak en is heerlijk. Vraagje: kan dit in de vriezer? Want ik wil morgen met m'n dochter de taart maken voor vrijdag.

..bezig met herontdekken van een oude hobby..

7

visje schreef:
TaartvanJolanda schreef:

zakje klop fix
handje basterd suiker
2 gelatine blaadjes

spatelen.

Jaah, dit maak ik nu ook vaak en is heerlijk. Vraagje: kan dit in de vriezer? Want ik wil morgen met m'n dochter de taart maken voor vrijdag.

Doe ik wel... (alleen voor mezelf, niet voor klanten)

8

visje schreef:
TaartvanJolanda schreef:

zakje klop fix
handje basterd suiker
2 gelatine blaadjes

spatelen.

9

TaartvanJolanda schreef:
visje schreef:

Geweldig, ik ga het zo aan de taart toevoegen en dan mag m'n dochter hem helemaal versieren (oke, ik doe de basislaag fondant, ze wordt pas 4).

..bezig met herontdekken van een oude hobby..

10

Ik maak altijd hele simpele (maar lekkere) frambozencrème. Een handje diepvriesframbozen laten ontdooien, fijn prakken met een vork. Slagroom opkloppen (met suiker) en op het laatst het frambozenprutje er bij mixen :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

11

Frambozenmousse?